יחס החרדים למחשב ואינטרנט

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, דבר ראשון אני רוצה להודות מקרב לב למקימי האתר ולכל האחראים ובפרט לרב זמיר כהן שפשוט נהפכתי למעריץ שלו,אני חושב שהצוות שלכם עושה עבודה נהדרת והנה, תענוג להכנס לאינטרנט בזכותכם, עכשיו השאלה שלי היא כזו - שמעתי המון התבטאויות רבות בנוגע למחשב שזה רע וזה אסור בכלל - קוראים לזה מוח-שב ותשקורת ועוד כל מיני חידושים, אז זה די סותר את העובדה שיש המון אתרים דתיים, אני לא מבין את זה, אז אם עושים חרם (שלפי דעתי לא אמור להיות כי הנה אתם מועילים) אז כולם עושים חרם כי אם לא מחרימים נותנים לגיטימציה להמשך. מעניין אותי חוץ מזה אם בקרב הדתיים מתייחסים אליכם טוב, כי אני יודע שבגן דתי לידינו החרימו מישהי שגילו שיש לה טלוויזיה בבית ואסרו על הבת שלה להמשיך להיות באותו הגן. בתודה מקרב לב גבריאל

תשובה

שלום

אינטרנט זה כלי נטרלי שיש בו תכנים כשרים ופסולים ולכן אין בעיה בעצם החזקתו, אבל כיון שכל בית שהוא נמצא בו יש חשש שיביא הרס וחורבן נאסר השימוש הפרטי והכנסתו לבית, וגם אנחנו וודאי הרבנים אין להם בביתם חיבור לאיטרנט.

כל מהות האתר פונה לציבור שמימלא מחובר לאינטרנט , ורק אליו פונים הדברים. אין באתרים דתיים משום הכשר לגלישה או חיבור לאינטרנט.

טלויזיה ודאי שאין כל סיבה להחזיק בהיותה מלאה רק בתכנים שלילים ומאוסים.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה