הלכות ומנהגים

תשובה לחילוני על נטילת ידיים

  • כ"ב כסלו התשע"ט 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב זמיר שליטא,
נשאלתי ע״י אדם חילוני על נטילת ידיים, מדוע נעשית הנטילה בסירוגין,למה זה נעשה 3 פעמים ומדוע זה נעשה בכלי לא שטיפה רגילה ?
אודה לתשובתך
שבת שלום

תשובה

שלום וברכה

קיצור שולחן ערוך סימן ב 

סעיף א
לפי שהאדם כאשר קם ממטתו שחרית הוא כמו בריה חדשה לעבודת הבורא יתברך שמו, לכן צריך להתקדש, וליטול ידיו מן הכלי, כמו כהן שהיה מקדש ידיו בכל יום מן הכיור קודם עבודתו. וסמך לנטילה זו מן המקרא, שנאמר ארחץ בנקיון כפי ואסובבה את מזבחך יי לשמיע בקול תודה וגו'. ועוד יש טעם לנטילה זאת, לפי שבשעת שינה שנסתלקה ממנו נשמתו הקדושה, בא רוח הטומאה ושורה על גופו, וכשניער משנתו, מסתלק רוח הטומאה מכל גופו חוץ מאצבעותיו, שאינו עובר מעליהם עד ששופך עליהם שלש פעמים מים בסירוגין.  

ראה עוד הרחבה נפלאה 

https://www.youtube.com/watch?v=7lCL8OBBaxM

https://www.hidabroot.org/video/60344

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נטילת ידייםמצוות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים