צער בעלי חיים לתועלת האדם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

אתה אומר שבעלי החיים נבראו בשביל שהאדם יוכל ליהנות ממנם, ואפילו שהם סובלים כאשר לא נותנים להם את האפשרות למלא את תפקידם. אך עד כמה מותר להתעלל בהם כדי ליהנות יותר, למשל האם מותר להחזיק אותם בתנאים אכזריים כפי מה שהתגלה להחרונה (הרבה מחקרים אמינים חשפו כל מני התעללויות מזעזעות בבעלי החיים למטרות תעשיות), ע"מ להנות יותר או להרוויח יותר מתעשיית הביצים, הבשר או מוצרי החלב? האים מותר לנו לממן בכספנו ולעודד את ההתעללויות האלו בקניית המוצרים, או שמא יש להפגין התנגדות ולשים גבול לדבר ? הרי עומד מולנו איסור צער בעלי חיים! אז איפה הגבול?

תשובה

שלום

מגי אכן זהאיסור חמור לצער בעלי חיים, ולהוביל אותם לשחיטה בתנאים קשים.

אני אישית לא בדקתי כיצד זה מתבצע במקומות שעומדים תחת פיקוח הלכתי, מסתבר ששמים לב גם על זה.

אך אם יש לך את הכוח תבדקי את הענין , ואשמח לבחון את התוצאה.

 בברכה


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים