במה נתייחד אליהו הנביא והיכן הוא נמצא עכשיו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך כבוד הרב וצוות הידברות, יש לי כמה שאלות: 1)אליהו הנביא- לא טעם טעמה של המיתה, היכן נמצא הוא כיום? מדוע דוקא הוא מכל האישים בתנ"ך זכה לכך? נא`: "הנה אנוכי שולח לכם...לפני בוא יום ה`..."- איך עם ישראל כולו יזכה למחזה כזה לפני ביאת המשיח?...הרי רק צדיקים מעטים זוכים להתגלותו! 2)חכמת ישראל- לאן נעלמה חוכמת עם ישראל-"עם הספר" במשך מאות השנים?(הנביאים,חכמי ישראל, התנאים הקדושים,גדולי ישראל...) ועם כל דור שהולך -מתמעטים הצדיקים (בעלי רוה"ק) ורמת הרוחניות והקדושה האמיתית של לימוד התורה גלתה יחד עם השכינה...ובדור כמו שלנו המבולבל "אין לנו שיור חוץ מן התורה הזאת" הרמה הרוחנית לא כמו בתקופות הקודמות, יש הרבה חולשה וחשכת הגלות("גלות הדעת") ירידת הדורות מאוד קשה...האם זו ירידה לצורך עלייה לפני ביאת גואל?... 3)המיתה באה לכפר על חטא אדם הראשון, מה בא לכפר על חטא העגל? 4)בגלל שעם ישראל במצב מאוד קשה כיום , למה הרבנים וגדולי הדור שליט"א לא מדרבנים התכנסות של 60 ריבוא מעמי"ש לתפילה ליד הכותל , אולי יחיש ה` לגאלנו כבר ויתגלה משיח צדקנו? הרי זה גם יאחד את העם עם אהבת חינם, יהיה קידוש ה` ואף יתעוררו רחמי הי"ת עלינו?..נקודה טובה למחשבה! ישר כח על האתר המקסים הזה ועל כל פעלכם! בתודה מראש..

תשובה

שלום אורנה

1. אליהו הנביא קשור ליעקב אבינו ( שגם עליו נאמר במדרש שיעקב אבינו לא מת)הוא עלה בסערה השמימה, אין לי הבנה במושגים אלו שודאי נוגעים לעומק המחשבה ופנימיות התורה. לעתיד לבוא בעת הגיע זמן גילוי השם, כל מי שיהיה בין החיים יזכה לראותו .

2.ישנו תהליך שנקרא ירידת הדורות, ככל שהדורות מתרחקים ממעד הר סיני ומבית המקדש הדורות הולכים ופוחתים עד הגאולה, אבל מאידך העבודה והשכר בזמנים אלו גדולים ותר כי ההשגה קטנה והנסיון גדול.

3. הגלויות נגזרו בחטא העגל.

4.הרבנים פועלים על פי הכתוב בספרים ובפוסקים ולכל דבר יש לנו מסורת כיצד לנהוג, כנראה לדבר כזה אין מקור או בסיס שיכריעו לעשותו( מה גם שזה כרוך בביטול תורה דרבים ועוד). בברכה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה