שאל את הרב - כללי

למה שאני אזכה בגאולה - מה שגדולים ממני לא זכו?

  • כ"ח אב התשע"ח 
אא

שאלה

שלום,
אני גדלתי באורח חיים דתי כל חיי, וכך אני מגדל את ילדי באמונה תמימה.
רציתי לשאול למה שאני אזכה בדברים שגדולים צדיקים לא זכו?
אי אפשר להגיד שמרנן ורבנן לא הגיע להם לראות את בית המקדש ואת ביאת משיח.
למה שאני אזכה? הרי לא אזכה בחיים להגיע לדרגות שלהם?

תשובה

לכבוד השואל, 

הרמב"ם מסביר שהסיבה שיש לנו יותר השגה בתורה בימינו מדורות הקודמים, משום שאנו כמו הגמד שעומד על הכתפיים של הענק, שהגמד יכול לראות טיפה יותר רחוק מן הענק כי הוא עומד עוד יותר למעלה; ואע"פ שכל הזכות של הגמד לראות הוא משום הענק. 

כך אנו לגבי דורות הקודמים הצדיקים. ברור הדבר שזה בעיקר בזכות שלהם ועל ידי המסירות נפש שלהם לכל אורך השנים של הגלות שנתן לנו את האפשרות להגיע לזמנים כאלו. ומכל מקום יתכן שזה הגאולה יבוא בימינו שלנו, אנו הגמדים, אע"פ שזה לא הגיע בימיהם. 

והסיבה שהקב"ה רוצה לתת את זה דוקא לנשמות האלו שבדור בזה, היא מסיבה כמוסה אצלו יתברך. ומכל מקום הכל מחושב אצלו, ולעתיד לבוא נבין למה דוקא לנשמות שלנו זה מגיע. 

בברכה,

רב נחום


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:גאולהגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים