הלכות ומנהגים

האם יש בעיה לשכור דירה שהדיירת הקודמת נפטרה בה?

  • א' סיון התשע"ח 
אא

שאלה

השאלה שמתגלגלת אליי באופן מקרי היא שאני עומד לשכור דירה שבה נפטרה הדיירת, לפתע יש בי מין הרגשה לא נעימה שכך רצה הגורל ואני שואל את עצמי כן או לא לשכור. כמובן שאפשר לטהר את הדירה עם חומרי ניקוי טובים אבל רציתי עצה אם אפשר מה התורה אומרת למקרים כאלה? בכבוד רב
 

תשובה

שלום רב,

אפשר לשכור דירה זו. ומכל מקום אם היא נפטרה בקיצור ימים ושנים כדאי לא להיכנס לגור שם עד שתעשה חנוכת הבית.

מקורות: ראה בספר סגולות רבותינו (עמוד 396) ששאל את הגר"ח קניבסקי שליט"א, האם יש איזה ענין להימנע מלהתגורר בבית שמת בו אדם, והשיב: לא שמענו.

וע"ע בשו"ת מעין אומר חלק יב' (פרק א סימן נב) שנשאל הגר"ע יוסף זצ"ל לגבי קניית דירה שמתו שם האמא והילד, וכן שם אשתו כשם זאת שנפטרה, האם יש מה לחוש, והשיב: אין מה לחוש, רק שלא יכנסו עד שיעשו חנוכת הבית. וע"ע בספר עלינו לשבח חלק א' (בסוף הספר תשובה כז).

ברכה והצלחה,

הלל מאירס


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:חנוכת הביתשכירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים