תרופות מהיהדות לנשירת שיער

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בחור מאמין מסורתי מנסה תמיד לשמור להוסיף דברים.. יש לי בעיה של נשירת שיער כבר כמה שנים ניסתי תרופות ניסתי לשכוח מזה.. אבל זה לא עוזב אותי ונורא מדכדך אותי. שמעתי שיש תרופות מהיהדות של הקבלה או ברכה אני לא יודע ממש מבקש אם תוכל לעזור לי כבוד הרב.

תשובה

שלום

 אני לא זוכר ברגע זה איזה סגולה או תרופה יהודית על נשירת שיער. אולם אעתיק לך דעת הרמב"ם שהיה מגדולי הרופאים בדורו, באחד הגורמים לנשירתיד החזקה (הלכות דעות פרק ד): "שכבת זרע, היא כוח הגוף וחייו ומאור העיניים; וכל שתצא ביותר, הגוף בולה וכוחו כלה וחייו אובדים, הוא שאמר שלמה בחכמתו, "אל תיתן לנשים, חילך; ודרכיך, למחות מלכין" (משלי לא, ג): כל השטוף בבעילה - זקנה קופצת עליו, וכוחו תשש ועיניו כהות וריח רע נודף מפיו ומשחיו; ושיער ראשו וגבות עיניו וריסי עיניו נושר, ושיער זקנו ושחיו ושיער רגליו רבה; ושיניו נופלות, והרבה כאבים חוץ מאלו באים עליו: אמרו חכמי הרופאים אחד מאלף מת בשאר חולאים והאלף מרוב התשמיש, לפיכך צריך אדם להיזהר בדבר זה אם רצה לחיות בטובה".

ואשרי האיש אשר דברי הרמב"ם אלו נר לרגליו, יש בכך מלבד הטהרה והקדושה הנפשית, גם משום עשיית חסד לגוף העצמי, שאין חסד יותר גדול מזה, גומל נפשו איש חסד.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה