איך לשמא את החיזוק?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב "והוי זהיר לקרות בתורה תמיד אשר תוכל לקיימה,וכאשר תקום מן הספר,תחפש באשר למדת אם יש בו דבר אשר תוכל לקיימו..." אני קוראת דברי מוסר,אמונה,חיזוק,הן בספרים והן באתרים.ברגע כשאני קוראת זה באמת מחזק,אך ברגע שאני מסיימת לקרוא אני מרגישה מן חסימה,כאילו כלום לא קרה,כאילו לפני שנייה לא קראתי משהו שהיה אכפת לי ממנו,משהו שאמרתי לעצמי:"זהו,משתפרים" .הכל חולף,נשכח. ואז באה דחיקת הקץ:` `מחר נשתפר,נתחזק" אבל אני מרגישה שאני לא רוצה מחר! אני רוצה היום! אבל אני מרגישה שהלב שלי חסום,מקבל,אבל משהו משובש שם. מה אני יכולה לעשות? איך לעורר את ליבי כשאני מרגישה אותו אטום? מחילה על האריכות תודה!

תשובה

שלום רב

הבעיה מוכרת וידועה, ויש על כך פיתרון נפלא מאחד מגדולי הראשונים, `הרמב"ן` בפירושו על הפסוק (שיר השירים ב, ז) "אם תעירו ואם תעוררו את האהבה עד שתחפץ", וכך הוא כותב: כשמגיע אל אדם אהבת הבורא או יראת הבורא ברוך הוא אזי תיכף יעשה מצוה ואז בזה מביא אהבה ויראת הבורא בצמצום, כי כל זמן שלא עשה מצוה יש לו מלחמות אבל כשעושה עם זה היראה ואהבה מצוה אזי מביא בצמצום ובטל ממנו כל המלחמות.

והמצוה שעושה הוא כמו כלי שתנוח בו זה ההתעוררות שמגיע לו מלמעלה, וזהו `עד שתחפץ` כי החפץ הוא כלי, והמצוה הוא החפץ – הכלי שבו יקלט ההתעוררות שלא תיבטל. והמתבאר מהדברים שכשאת קמה מתוך התעוררות מקריאה ולימוד, יש למהר ולעשות איזה דבר מצוה בלי שהיות, יהיה אשר יהיה, צדקה בגוף או בממון, תפילה או פרקי תהילים, ועל ידי המצוה המעשית הסמוכה להתעוררות הלב, זוהי סגולה נפלאה שההתעוררות לא תפוג כלא היה.

וכמובן על הכל צריך להתפלל מעומק הלב, שהקב"ה יעזור שנוכל להתעורר בהתעוררות אמיתית שיביא לשינוי מהותי, ונהפכת והיית לאדם אחר.

בהצלחה – מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה