האם ה' יתן זמן לחזור בתשובה לפני המלחמה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני חיה במימד אחר בשנים האחרונות. כל אדם שבא לחיי אני מבינה שהוא שליח ומנסה להעביר לי מסר ולכן אני מבינה שאין לי אפשרות לכעוס או להפגע ממשהו כי בעצם אני אמורה לתקן את עצמי ולא אף אחד אחר. לפני כשנה במלחמה האחרונה איבדתי 2 קרובי משפחה צעירים ועם כל הכאב ראיתי את המלחמה כמשהו רוחני ולא גשמי. הבנתי שהמסר הוא להתחזק בתורה ומצוות ולהיות אדם טוב יותר. אנשים לא מפסיקים לדבר שעוד מעט תבוא עוד מלחמה ואני לא מאמינה שתבוא בקרוב עוד מלחמה מההיבט שלי והוא: שעצם המלחמה נועדה בכדי שכל עם ישראל יחזור בתשובה שלימה ולא יתכן שהקב"ה לא יתן לעם ישראל זמן בכדי לחזור בתשובה. האם הראיה שלי נכונה באיזשהו מקום?

תשובה

ההסתכלות שלך על מה שקורה בעולמך הפרטי, הוא תכלית אדם בעולמו, ואשרייך שזכית לכך, ואכן כשחושבים כך החיים עוברים באושר, ומתקרבים בצעדים רציניים אל העיד שהציב הקב"ה לאדם.

גם הסתכלותך על המאורעות הכלליות בארץ ישראל יש לה פנים, ואכן רואים בעת האחרונה איך העם מתעשת יותר ויותר, ויודע ומכיר בכך שאין גוף פוליטי או בטחוני שיוכלו לסמוך עליה, ולאט לאט מגיעים לקיום הכתוב (דברים לב לו) כִּי יָדִין ה` עַמּוֹ וְעַל עֲבָדָיו יִתְנֶחָם כִּי יִרְאֶה כִּי אָזְלַת יָד וְאֶפֶס עָצוּר וְעָזוּב, אולם אין להוציא מן האפשרות מלחמה לתכלית אחרת כמו הענשת שונאי ישראל או תהליכי גאולה וכדומה.

מצפה לישועה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה