איך נדע שה' לא עזב אותנו?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בטוחה שיש לשאלה שלי תשובה.זה לא שאני חושבת שה` עזב אותנו חס ושלום (רק למקרא שחס ושלום יבוא איזה מסיונר,שלא אפול ואדע מה לענות).אז השאלה היא: איך יודעים שבאמת ה` לא עזב אותנו כמו שהגויים אומרים? כי הרי יש להם איזה פסוק שהם מסתמכים בו.(לפי מה שנראה לי). תודה רבה חזקו ואימצו.

תשובה

שלום

הנוצרים טוענים שבחירת השם בעם היהודי כעם המיוחד הסתיימה , ועברה לנוצרים , ואנו נועדנו לסבל עולמי. א. העם היהודי חזר לארצו לאחר שנות הגלות, דבר שהוא סתירה גמורה לטענת הנוצרים.(אפילו שנוח להם להתעלם מזה כיום). ב. אני טוען שאלוקים לחש לי באוזן שזהו , מהיום אני וכל צאצאי הם העם הנבחר .

מדוע לא תאמיני לי? כיון שתרצי הוכחה שהוא אכן דיבר איתי. אם כן יביאו הנוצרים הוכחה לכך שאלוקים חזר בו ואמר כך לישו . מדוע אין להם שום הוכחה לכך? מדוע כשזה מגיע להוכחות , הם אומרים צריך לב, ורגש. ואי אפשר להוכיח . איפה ההגיון ? ג. התנ"ך מלא בפסוקים ובנבואות השם לדוגמא בישעיה נ"ט כ"א- " ואני זאת בריתי אותם , אמר השם, רוחי אשר עליך ודברי אשר שמתי בפיך לא ימושו מפיך ומפי זרעך ומפי זרע זרעך , אמר השם, מעתה ועד עולם". הקב"ה בנבואה שגם הנוצרים טוענים לאמיתותה.

אומר לעולם לא ימוש ולא ישתנו החוקים והתורה שהוא שם בפינו ומפינו זרענו. ואם הם טוענים שהם כעת העם הנבחר , היכן קיום המצוות שלהם? אכילת חזיר, שמירת שבת? הפסוק בזכריה י"ד ,ט"ז- י"ט כותב- שלעתיד לבוא הגוים גם יבואו לעלות ולחוג את חג הסוכות בבית המקדש( הנבואה מתייחסת לגאולה האחרונה שעתידה עוד לבוא).

זאת אומרת עד אז היהודים הם שמקיימים את חג הסוכות ומאז גם הגוים. וכעת מי מקיים את החג אנו או הנוצרים? מי הוא היהודי לפי הגדרת הנביא ? אנו או הם? אחרי כל ההכוחות הרבות מספור, אין צורך כלל להכנס לויכוח . מספיק להתבונן בהם ובהנגתם והנהגת הכמרים שלהם. בהנהגתינו והנהגת רבותינו , ולראות על מי חופפת הקדושה והטהרה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה