מה הן מצוות חג הפורים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני יודע שצריך לתת צדקה ומשלוח מנות, אבל כמה ומה עוד צריך לעשות בחג?

תשובה

יש ארבעה מצוות בחג הפורים שכולם באותה דרגה של חיוב.

1.קריאת המגילה, צריך לשמוע קריאה של מגילת אסתר מהקלף בליל פורים וביום. ההשפעה של כל הטוב של החג עוברת דרך הצינור הזה שנקרא "קריאת המגילה" ובזמן ששומעים את הקריאה יש זמן גדול מאד של חסד ורחמים בשמים.

2. משלוח מנות- צריך לתת לפחות לחבר אחד בתוך שקית או צלחת שתי מנות שיוכל לאכול אותם באותו היום, לדוגמא יין ועוגה. או איזה קופסאת שימורים וחתיכת דג. המצווה הזאת נועדה להרבות אחווה בין חברים , ושיהיה לכל אחד משהו קטן לפחות לסעודת פורים.

3. מתנות לאביונים- לתת לפחות לשתי עניים סכום כסף של סעודה לפורים. השיעור המומלץ לפחות לכל עני עשרים שקלים. צריך לתת לשתי עניים לפחות.

4. סעודת פורים- ביום הפורים עדיף אחרי צהרים (כמובן מבעוד יום ולא בערב!) לשבת לסעודה הכוללת נטילת ידים דגים , בשר, ויין. הרבה יין ... ביום הפורים מצווה לשתות יותר מהרגיל(במידה ולא יבוא לחוסר שליטה עצמית או איסור) ולהרבות בשמחה , יש לזה הרבה טעמים על פי הסוד וצדיקים גדולים משתכרים בחג הפורים.

ודרך אגב זה חויה נהדרת לראות אנשים שתוים לגמרי כמו בחורי הישיבות ותלמידי חכמים, איך שנכס יין ויוצא הסוד שלהם שהכל בקדושה וללא אלימות רק שרים ומדברים כמה רוצים להתחזק ובוכים על זה. אשרי מי שרואה את היהודי האמיתי גם במצב של שיכרות וחוסר דעת.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה