כיצד לסלוח?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

איך אפשר לסלוח לאדם שאנחנו יודעים שהוא פגע בלית ברירה ולא במתכוון אבל קשה לנו לקבל ולסלוח..איך עובדים על עצמך ועוברים הלאה...?תודה מרראש..

תשובה

שלום

דוד המלך כאשר היה במנוסה ובשפלות נתקל בשמעי בן גרא שהטיח בו צא צא איש דמים, עבדיו רצו מייד להנקם בו אך דוד עצרם ואמר להם אלוקים אמר לו קלל. ואם באדם יש לו בחירה ועשה כך מרצונו ודאי גאשר עשה זאת בלא ידיעה ולא מתוך כוונת רוע. פשוט צריך לקחת את הדבר ולראות בו אות משמים ודרך כפרה ומירוק שנעשה לאדם משמים.

כמובן שזה דורש עבודה עצמית אך זה כדאי כי זה קנין לכל החיים שאנו נתלקים בהם באין ספור מצבים כאלה. וכמו שהקב"ה מנהיג את העולם בחמלה ותוך התחשבות בהיותנו קרוצי חומר ויכולים לשגות, כן אנחנו ננהג בין בריותיו מתוך הכרה והבנה שכל אדם יכול לפגוע בטעות , תוך ההבנה שהכל מושגח ומכוון משמים . בתקווה שתתגבר ויהיה הדבר לטובה ותועלת.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים