הלכות ומנהגים

נטילת ידיים בבוקר איפה?

  • כ"ב אייר התשע"ז 
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני חוזרת בתשובה כבר 11 שנה ב"ה, לפני כחודשיים נחשפתי לראשונה מהרב שלנו מהמדרשה - שאין ליטול ידיים של שחרית בחדר בית הכסא ששם נמצאת גם המקלחת, גם אם אני מברכת ומנגבת ידיים בחוץ. (מה שנהגתי עד לא מזמן.. כי הכיור הזה הוא הכי קרוב לחדרי ) כמו כן מי שצריך לנקביו קודם הנטילת ידיים- מה לעשות מלכתחילה?אם לא נוטלים ידיים בחדר השירותים והמקלחת? (ניסיתי מס' פעמים ליטול ידיים לתוך קערה ליד המיטה - אך היה קשה להקפיד שהמים לא ישפכו..) תודה רבה ויישר כח!

תשובה

שלום וברכה

הטוב ביותר ליטול ידיים סמוך למיטה ולהניח מתחת לספל מגבת מיוחדת שתספוג את מעט הנוזלים שנשפכים.

אמת שיש להחמיר שלא ליטול ידיים בחדר האמבטיה אבל ברור שנטילת ידיים של הבוקר לפני השירותים את יכולה ליטול גם בחדר זה ולאחר שתתפני תטלי ידיים שוב במטבח.

בברכה ,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:נטילת ידייםשירותים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים