מדוע הושמדו כל בעלי החיים במבול?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

בסיפור נח והמבול, השמיד אלוהים גם את בעלי החיים (כלומר לא רק את בני האדם). מדוע הושמדו בעלי החיים? כלומר, במה חטאו (באיזה אופן "השחיתו דרכם על הארץ")? מן התיאור בספר בראשית, אפשר להבין שרק בעלי החיים על האדמה ובאוויר הושמדו (אלה מצויינים במפורש, ואילו בעלי החיים החיים במים אינם מוזכרים). האם זה כך? למה זכו אלה החיים במים להינצל? תודה.

תשובה

בעלי החיים השחיתו דרכם על ידי הזדווגות מין בשאינו מינו, כמובן שאין בבעלי החיים דעת אלא האדם ברשעותו משפיע על כל העולם כולו ומוריד אותו לרעה , רשעת דור המבול היתה כה רבה עד שהשפיעה עד כדי השחתה גם בבעלי חיים.

וכמו שנח היה הצדיק היחיד שלא חטא כמו כן כנגדו היו מכל מין בבעלי החיים זוג אחד שלט השחית דרכו ואלו הבעלי חיים שזכו להכנס לתיבה ולהמשיך את הבריאה מחדש מתוך המציאות הטובה שלהם.

דגי הים לא השחיתו דרכם ולכן לא נאבדו במבול, דגי הים הם בעלי החיים היותר טובים מכמה סיבות , ולכן בשבת נהגו להקפיד על אכילת דגים.


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים