בימי המשיח יהיה מוות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1. אם לא יהיה מוות בימי משיח כיצד יקבלו שכר על מצוות ועונש על עבירות? והאם בכלל יהיה יצר הרע? 2. מה לגבי אלה שלא יקומו בתחיית המתים? האם הם ישארו בגיהנום תקופה שהם צריכים ליהיות שם ואז יגיעו לגן עדן? או שלאחר מכן יקומו לתחיה? 3. איפה יהיה מקום לכל הקמים בתחיית המתים? הרי מדובר בכ6000 שנה של אנשים ועולמנו לא גדול כמו העולם הבא. 4. מה לגבי העולם הבא? האם לא יזכו להגיע אליו יותר משום שלא יהיה מוות? 5. האם תיהיה הזדקנות? 6. האם זכר עמלק יימחה בתקופת משיח? ישנם יותר מידי שאלות שאפשר לשאול בנושא ולא הרבה טורחים להסביר מה יהיה בתקופה הזאת שהיא מהותו של עם ישראל. אשמח לתגובה

תשובה

6) בנושא העולם לעתיד לבוא יש אכן יותר מידי שאלות לא בגלל שהנושאים אינם ברורים אלא התורה לא טרחה לבאר יתר על המידה מה יקרה אז. כמו"כ מה שכבר כן מבואר זה כולל המון פרטים וכן הרבה שיטות. ישנו כמדומני ספר שיצא בנושא אינני זוכר את שמו.

מה שזכור לי לגבי נושאי שאלתך, שיהיו מספר שלבים בימים של התגלות הבורא בעולם. בגמרא ישנה מחלוקת האם ימות המשיח יהיו שונים מימות העולם הזה או שלא יהיה שינוי. שיטה אחת אומרת שהשינוי היחיד יהיה שחרור של ישראל משונאיו ויש שיטה אחרת שאומרת שכבר מלכתחילה ישרור שלום בעולם לא יהיו עניים ועוד שינויים. בשלבים אחרים הגוף יעבור זיכוך, כך גם העולם והחיים יהיו שונים בתכלית ממה שאנו מכירים.

הכלל הוא שכשתהיה בחירה יהיה שכר ועונש לכן גם יהיה זקנה בדיוק כפי שאנו מכירים. כשתהיה תחיית המתים והחיים יהיו שונים, הגוף יהיה זך ויכירו כולם במלכות ה`. זה כבר יקרא עולם של שכר, אז לא תהיה בחירה ולכן גם הזקנה תראה אחרת מכפי שאנו מכירים כיום. איך בדיוק זה יראה איני יודע וספק רב אם זה מתואר בספרים עד כדי כך בפרוטרוט. ברור שבמהלך ימות המשיח ימחה זכר עמלק, הגמרא מספרת גם שיצר הרע ישחט.

זה יסמל את הסילוק המוחלט של הצד הרע שבבריאה, והצד הטוב שהוא התגלות ה` השכינה יהיה היחיד בעולם. כולם יבינו ויראו בחוש את מלכות שמים ואת ההשגחה בעולם. כשזה יקרה ברור שלא תהיה בחירה בין טוב ורע ולכן גם לא יהיה עולם של עונש. תחיית המתים לא תהיה איזה הצגה חוזרת, הגוף יהיה אחר, העולם יהיה אחר, הכל יהיה רוחני הרבה יותר ושונה. כך ששאלות על מקום לכולם לא קיימת. העולם הבא יתאחד עם העולם הזה במידה מסוימת .

כמו שכתוב שהצדיקים ישבו לפי ה` והוא ילמדם בקרבה יותר מהמלאכים. לסיכומו של דבר הנושא מורכב ורב הנגלה על הנסתר במיוחד בנושאי נשמה ורוח שאנו לא יודעם בדיוק איך היא נראית.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה