כִּי דַם עֲבָדָיו יִקּוֹם", מה פרוש?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מה הכוונה בפרשת השבוע שהיה "האזינו" פסוק מ"ג מג הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ, כִּי דַם-עֲבָדָיו יִקּוֹם; וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו, וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ.

תשובה

עיין ברש"י על המקום מסביר שני פירושים ,אין לפני כעת חומש. בנוסף כדאי לעיין תמיד גם בשפתי חכמים על רשי וברמב"ן אך מעבר לכך נבאר בהרחבה : לעתיד לבוא כשהאמת תשרור בארץ והעולם יכיר בבורא עולם, אזי יבינו גם את הקשר המיוחד שיש בין עם ישראל בורא.

אומות העולם יראו עד כמה הייתה איתנה אחיזתם של עם ישראל באלוקיו ולא עזבוהו גם בשעותיהם הקשות. אז גם תהיה שעת נקמה מאותם אומות ששפכו את דם ישראל. הנקמה תיתבצע בעולם שבו האמת תהיה גלויה לכל ואחידה, ולא רק כאופציה בינה לבין השקר, כשכל אחד טוען כמובן שהאמת נמצאת במתחתו. ולכן הנקמה תתבקש מאליה ולא יהיו עוררין על כך האם באמת זה מגיע להם וכדו`.

פריעת החוב תהיה בכל המישורים הן על שפיכות הדמים שעם ישראל נהג לשלם בחייו על עצם קיומו פה בעולם, והן על הגזל והחמס שעשקו את העם היהודי כמיטב המסורת של צוררי היהודים. ולעתיד לבוא שעם ישראל יבנה מחדש את ארץ הקודש, יהיה ניכר כי הארץ הייתה חסרה את העם היהודי בכדי שהוא יפתח אותה ויפריח את השממה.

כמו שקראתי תאור של אחד מאנשי המסעות שפקדו את הארץ בתחילת המאה, ובין הדברים כתב כי ניכר שהיכן שיהודים התיישבו הארץ התפתחה בצורה שונה לחלוטין ופרחה, ואילו במקומות בהם לא היו יהודים היא נותרה נחשלת ושוממת.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה