הלכות ומנהגים

ניכויים מהמשכורת יכולים לשמש כמעשר צדקה?

  • כ"ד שבט התשע"ז 
אא

שאלה

שלום רב, יש לי שאלה לגבי הפרשת מעשר צדקה. ידוע שיש מצווה שעל היהודי יש חובה לתת 10-20 אחוז לצדקה כל חודש. (עד חמישית) בפועל מה שקורה הוא שיש לי משכורת ברוטו ויש נטו. מתוך הברוטו שמגיע לי המדינה לוקחת נתח מכובד. נניח של כ-20 אחוז. חלק מה-20 האלה הולך בין היתר לביטוח לאומי ומס הכנסה. משם חלק מהכסף מתגלגל לכל אותם האנשים העניים שנתמכים מהקיצבאות. יוצא שעוד לפני המעשר החודשי שלי, חלק מהמשכורת שלי כבר עוזרת להם, בעקיפין. הרי בזמן התורה וחזל לפני מאות ואלפי שנים, לא היה דבר כזה "מיסי מדינה" ו"ביטוח לאומי", ואז הגיוני לדרוש מהעם לתת מעשר מההכנסות שלהם. השאלה היא איך בזמננו המצווה הזו בתוקף? (לאור העובדה שהמדינה לוקחת כ20 אחוז + 10 אחוז מעשר זה כבר יוצא שכמעט שליש מהמשוכרת לא עומדת לרשותי).

תשובה

שלום וברכה

כספי מיסים אינם יכולים לשמש למעשר. אולם כידוע בתרומה למוסדות רבים תוכל לקבל החזר חלקי במס הכנסה.

מי שלא מרוויח נטו סכום מספיק למחיה, פטור ממעשר. 

בהצלחה,

בנימין שמואלי


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:מעשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים