שאל את הרב - כללי

שאלה לגבי חזרה בתשובה ובעיה כלכלית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך כבוד הרב אני בחורה בקרוב בת 25, בת למשפחה חילונית לגמרי, בעיקר מצד האבא, בצד של האמא הם קצת יותר מסורתיים, אך עדיין גם הם חילונים... לפני כשלושה חודשים החלטתי לחזור בתשובה, התחלתי בשמירת השבת ובשמירת חג השבועות וכשבוע אח"כ כבר לקחתי על עצמי צניעות- חצאיות ארוכות, חולצות ארוכות, נעליים סגורות לגמרי ואף גרביונים, עקב כך פיטרו אותי מהעבודה, כיוון שהייתה לי בעייה להגיע לעבודה במוצ"ש ומאז אני לא מצליחה להתקבל לאף עבודה אחרת... לדעתי עצם היותי דתייה במראה שלי לא מועיל לי במציאת עבודה... בזמן שלפני התחלתי בתהליך החזרה בתשובה הוצאתי תעודת ברמנות, מקצוע שכיום אני כבר לא אעסוק בו, והתחום השני שבו עסקתי בו לפני שהתחלתי בתהליך כולל עבודה בשבת ובלבוש לא צנוע, כך שאין מצב שגם אליו אני חוזרת... מצבי הכלכלי הולך ומדרדר ונקלעתי לחובות רציניים, משפחתי לא מוכנה לעזור לי במאום, הם כועסים שאני מבטלת עבודות בגלל החזרה בתשובה ולא מוכנים לקבל זאת בשום מצב, אני מחוקה מבחינתם... אני לא כל כך יודעת מה לעשות, אני מחזיקה את עצמי לא להיכנע למרותם של משפחתי ולחזור לסורי, אך אם לומר את האמת, כרגע אני לא כל כך רואה את האור שבקצה המנהרה... מה עליי לעשות? האם עליי קודם להסתדר כלכלית ולסגור את החובות ורק אח"כ לפעול לפי הלב ולהתקרב אל הקב"ה? או שמא עליי להמשיך בדרכי, למרות שאיני רואה מוצא? אשמח לעצה אשר תאיר את עייני... בתודה מראש חודש מבורך

תשובה

שלום לך בת ישראל היקרה

עומד אני משתומם מגבורת הנפש שלך, אשר מקריבה ומוסרת את נפשה למען הבורא. אין לנו מושג את גודל המעלה שלך בשמים על גודל מסירות נפשך למען התורה והמצוות, ולמען הבורא אשר זה עתה גילית את דרישותיו ממך.

אין ספק שאיןלך לחזור חמצבך הישן כדי להתקדם בפרנסה, עליך להיות חזקה בעצמך ולא להיכנע,ולדעת כי מנסה {מלשון הגבהה} ה` אותך, וכאשר ייגמר זמן הניסיון תמצאי בקלות עבודה קלה ומכובדת כראוי לך. מתקרבים אנו לשנה חדשה, ובראש השנה הבורא קוצב לכל אחד את מזונותיו למשך השנה ואברכך שתזכי לשנה טובה ומתוקה, ולפרנסה בריווח ולזיווג הגון במהרה.

אשמח להשתדל למצוא לך עבודה {אם רק אוכל} בדבר שבו חפצת, אם תכתבי לי את מקצועך השניאו דבר שבו את חפיצה ואיס\זור מגורייך.

המעריך אותך מאוד ומצדיע לך על גבורתך ואומץ נפשך - בנימישן שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובהשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה