שאל את הרב - כללי

האם נעבוד ונלמד שהמשיח יבוא בעזרת השם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד 
אא

שאלה

בס´ד שלום,רציתי לדעת כאשר שהמשיח יבוא בימינו ב´ה אנחנו עדיין נלמד בבית-ספר ונעבוד,או שיהיו ישיבות במקום בית ספר ונלמד כל היום תורה? תודה רבה.

תשובה

 

 

כך כותב הרמב"ם [יד החזקה - הלכות מלכים פרק יב]:

"לא נתאוו החכמים והנביאים לימות המשיח, לא כדי שישלטו על כל העולם ולא כדי שירדו באומות העולם, ולא כדי שינשאו אותם העמים, ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח, אלא כדי שיהיו פנויים בתורה וחכמתה, ולא יהיה להם נוגש ומבטל, כדי שיזכו לחיי העולם הבא, כמו שביארנו בהלכות תשובה:

ובאותו הזמן, לא יהיה שם, לא רעב, ולא מלחמה, ולא קנאה ותחרות, שהטובה תהיה מושפעת הרבה, וכל המעדנים מצויים כעפר, ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה´ בלבד, ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים, וישיגו דעת בוראם, כפי כח האדם, שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה´ כמים לים מכסים".

 

 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:לימוד תורהמשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים