הלכות ומנהגים

בדיקת חמץZ

  • י"ב ניסן התשע"ו 
אא

שאלה

שלום רב אני מתארחת בליל הסדר ואמורה לנסוע לפניי בדיקת ושריפת חמץ בביתי הפרטי. כיצד עליי לנהוג? האם אני פתורה מהבדיקה ויכולה לעשות בבית שמארח אותי? תודה וחג שמח

תשובה

לכבוד השואלת, 

את חייבת לעשות את הבדיקה בביתך אפילו שאת נוסעת. 

לכן, יש לך כמה אפשרויות:

או 1. יש להישאר בבית בליל י"ד (יום חמישי בערב) עד גמר עשיית הבדיקה. 

או 2. יש לעשות את הבדיקה לילה לפני כן (יום רביעי בערב - עם בדיקת נר - בלי ברכה) [ולאחר סיום הבדיקה אומרים "כל חמירא שיש בבית זה שלא" וכו'], ולשרוף את החמץ שנשאר או לפורר אותו לפירורים פחותים מכזית ולזרוק אותו - וזה מותר לעשות כבר מיד אחר הבדיקה [או אפשר לתת את זה לשכן לישרפו את זה בשבילך ביום יד (יום שישי) בבוקר]. 

או 3. תמני מישהוא שיכנס לביתך לעשות את הבדיקה במקומך (עם נר) בליל י"ד - והשליח יברך [ או אם זה שכן, יברכו על הבית שלהם, ויכוונו גם לבדוק את הבית שלך; ואחרי שיסיימו מלבדוק את הבית שלהם, יכנסו לבדוק את הבית שלך].

בברכה,

רב נחום 


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים