הלכות ומנהגים

האם נכון לחבוש כיפה וציצית? די דחוף...

  • כ"א שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום. כבר כמה שבועות (או חודשים אני כבר לא סופר) שאני "שומר שבת". הולך לכל התפילות, לא מגניב מבט לטלוויזיה ואף שונה הלכות קישו"ע, משנה ופ.שבוע א. הייתי רוצה ללמוד יותר לעומק את המשנה (השאיפה היא להפוך לת.חכם)(או אפילו לרב)(כשחברים שלי חלמו על כדורגל אני חלמתי על ישיבה) איך עושים את זה ומשלבים את זה עם עבודה (בכל זאת "השלך יהבך על ה' והוא יסעדך" אני מאמין בזה ברם אני עדיין מאמין שצריך לעשות השתדלות. (אני בקרוב מאוד מגיש פרויקט גמר של הלימודים) שאלה שניה. האם נכון לחבוש כיפה וציצית? אני מרגיש מאוד מוזר איתה. האם נכון שהציצית תהיה בתוך המכנס או בחוץ? אני לא יודע אבל אני מרגיש ממש מוזר (גדלתי כדתי ברם הורדתי את הכיפה והשתדלתי עדיין לשמור על הדת ברם הלכתי לאיבוד. אודה על תשובה שלחתי שאלה בהמשך לשאלה קודמת (היא קצת ארוכה אבל ציינתי הערה בסוף. מתנצל מראש על השאלות הרבות אבל אני לא רוצה לעשות צעדים חפוזים.

תשובה

שלום וברכה

אשריך ואשרי חלקך שאתה זוכה להתחזק כל כך. תבורך מפי עליון ותזכה להתעלות עוד ועוד.

יש הרבה מסגרת ללימוד יערב וכדו' שניתן לשלבם יחד עם עבודה ואין בזה כל בעיה. נשמח לסייע לך ככל הצורך למצוא מסגרות מתאימות ללימצוד. אם תרצה נא לשלוח מס' טלפון ונשוב איליך .

אינני רואה סיבה להימנע מלבישת כיפה בזה תזכה לקדש שם שמיים בקרב מכריך שיראו ששבת בתשובה ואף הם ירצו להיות כמותך ולהתחזק בעז"ה.

בני ספרד מכניסים את הציציות בפנים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה