הלכות ומנהגים

שאלות<
  • ט' שבט התשע"ו

אא

שאלה

שלום הרב , יש לי שתי שאלות הראשונה היא הכרתי משהו צדיק יראה שמים בחור באמת מיוחד בעל מידות טובות מקיים מצוות לומד תורה , הוא בישיבת הסדר , אני ממש מרגישה שזה זה אבל הבעיה שאני מרגישה שאני לא מספיק טובה בישבילו מבחינה דתית , כי הוא צדיק כל כך וגם אני ממש מקיימת מצוות אבל מרגישה לא מספיק טובה בישבילו כי אני עדיין במצב ביניים בדת אני משתדלת להתפלל פעם ביום לברך לפני האוכל להתלבש בצניעות אבל עדיין לא מגישה מספיק בישבילו , או שמשהי אחרת יכולה להיות הרבה יותר טובה בישבילו , והוא חושב שאני הכי מתאימה לי ואין לו ספק , מה עושים במצב כזה ? השאלה שניה היא , אני מקיימת מצוות ומאמינה אבל מרגישה רחוקה מהקב״ה מה לעשות? אני מרגישה שאני עשה את המצוות לפעמים מתוך הרגל או לפעמים מתוך זה שיעריכו אותי יותר .. ולפעמים אני מרגישה שזה הדבר שאני הכי מתחברת אליו , מה לעשות ?

תשובה

שלום וברכה

מה עושים במצב הזה? מחליטים להתחזק ומרוויחים גם עולם הזה וגם עולם הבא. הרי את בטח באמת רוצה להיות צדיקה ולעשות את רצון אביך שבשמיים וכאן יש לך סיוע אדיר מאבא בשמיים להיות כמו שאת באמת רוצה להיות. חבל לוותר על המתנה הגדולה הזו.

כדי להתחבר יותר אציע שתלכי לסופ"ש של נערות ישראל שלומדים על יהדות באופן מרוכז במשך שלושה ימים ובטוחני שזה יקרב אותך מאוד לאבא שבשמיים ותרגישי קרובה איליו, אציע שתשלחי לי מס' טלפון ונשוב אילייך להתאים משהו המתאים למצבך.

חשוב מאוד לדעת שהמצוות מטהרים את הנפש אף כאשר הם נעשים שלא לשמה ולהיפך חלילה חטאים גורמים לטמטום הנפש, על כן ככל שאדם מרבה בעשיית מצוות וככל שהוא נמנע מחטאים ובפרט בענייני אכילה בכשרות כהלכה וברכות כהלכה וכן בחטאי צניעות שהם הדברים המטמטים את הנפש יותר כך מרגישים ריחוק גדול יותר חלילה מבורא עולם וככל שהאדם מרבה במצוות אמרו חכמים שמתוך שלא לשמה בא לשמה ועל כן יש להרבות במצוות גם כאשר לא מרגישים עדיין בקרבת ה' וההרגל במצוות יטהר את נפשך ותרגישי יותר מחוברת למצוות.

חשוב מאוד לקבוע לימוד בספר מוסר בכל יום כדוגמת לימוד ספר מסילת ישרים וכדו' שיתן לך כוחות להתחזק ולעלות במעלות הקדושה והטהרה ויראת שמיים טהורה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה