שאל את הרב - כללי

מה עשו הנשים שבזכותן נגאלו עמ´´י?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

רציתי להבין כמה פסוקים :1.´´בזכות נשים צדקניות נגאלו עמ´´י ממצרים ובזכותן עתידין להגאל´´..-מה עשו הנשים שבזכותן נגאלו עמ´´י?ואיך יגאלו בזכותן ? 2.´´מפי עוללים ויונקים יסדת עוז´´..-האם הכוונה שהקב´´ה ´שואב´ מהם כח? 3.שמעתי שאם לא מכוונים בברכת האבות בשמו´´ע זה לא נחשב כאילו התפללתי.. מדוע?והאם גם נשים צריכות לכוון בכך?אם כן,אפשר לקבל את הפירוש והכוונות?? תודה מראש.!!וישר כח על כל החיזוק וההכוונה..!!!

תשובה

שלום וברכה

מסכת סוטה
דרש רב עוירא בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור נגאלו ישראל ממצרים בשעה שהולכות לשאוב מים הקדוש ברוך הוא מזמן להם דגים קטנים בכדיהן ושואבות מחצה מים ומחצה דגים ובאות ושופתות שתי קדירות אחת של חמין ואחת של דגים ומוליכות אצל בעליהן לשדה ומרחיצות אותן וסכות אותן ומאכילות אותן ומשקות אותן ונזקקות להן בין שפתים שנאמר אם תשכבון בין שפתים וגו´ בשכר תשכבון בין שפתים זכו ישראל לביזת מצרים שנאמר כנפי יונה נחפה בכסף ואברותיה בירקרק חרוץ וכיון שמתעברות באות לבתיהם וכיון שמגיע זמן מולדיהן הולכות ויולדות בשדה תחת התפוח שנאמר תחת התפוח עוררתיך וגו´ והקדוש ברוך הוא שולח משמי מרום מי שמנקיר ומשפיר אותן כחיה זו שמשפרת את הולד

שנאמר ומולדותיך ביום הולדת אותך לא כרת שרך ובמים לא רחצת למשעי וגו´ ומלקט להן שני עגולין אחד של שמן ואחד של דבש שנאמר ויניקהו דבש מסלע ושמן וגו´ וכיון שמכירין בהן מצרים באין להורגן ונעשה להם נס ונבלעין בקרקע ומביאין שוורים וחורשין על גבן שנאמר על גבי חרשו חורשים וגו´ לאחר שהולכין היו מבצבצין ויוצאין כעשב השדה שנאמר רבבה כצמח השדה נתתיך וכיון שמתגדלין באין עדרים עדרים לבתיהן שנאמר ותרבי ותגדלי ותבואי בעדי עדים אל תקרי בעדי עדים אלא בעדרי עדרים וכשנגלה הקדוש ברוך הוא על הים הם הכירוהו תחלה שנאמר זה אלי ואנוהו .

2. העוז הכוונ הלתורה שבזכות תינוקות של בית רבן זכינו לקבל את התורה כמבואר בדברי חכמים.


בשעה שעמדו ישראל על הר סיני אמר להם הקב"ה לישראל אתם מקבלים את התורה אמרו לו הן אמר להן הביאו ערבים בדבר אמרו הא מינוקינן {ילדינו} והיינו דכתיב מפי עוללים ויונקים יסדת עוז אמר להם הב"ה הרי אתם מערבים את בניכם אם אתם משמרים את התורה מוטב ואם לאו הרי בניכם מערבין לי.

3. בהלכה אכן מבואר שאם לא מכוונים את פירוש המילות הפשוט בברכה הראשונה, לא יוצאים ידי חובה התפילה, אולם מבואר כבר בפוסקים שכיום אין חוזרים אל התפילה, ויש לנסות לכוון מהמהקום שנזכרים לכוון.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה