שאל את הרב - כללי

מלחמה בדרום - יש סיכוי ???

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב האם יש סיכוי לצה"ל לנצח במלחמת עופרת יצוקה שיצאה לדרך ???, אני מסתכלת כעת בספר דברים פרק כג, בעניין טוהר המחנה, וכו`, ומתחילה קצת לחשוש. תודה רבה

תשובה

 

שלום וברכה

לא עת לקטרג, בכל עת צריך לסנגר על עם ישראל ובפרט בעת צרה כשטובי בנינו נמצאים בקרב מול גויים ארורים שכל חפצם להשמיד ולהרוג את תושבי ארץ הקודש.

אילו רק בזכות אותם חיילים המוסרים את נפשם ואת כל אשר להם עבור שמירת עם ישראל להגן בעד עמינו וארצינו, ממרצחים שפלים, שאין לך מצוה גדולה מזו, דיינו.

אילו בשל כך שמדינת ישראל כיום היא מרכז התורה הכי גדול בעולם כולו, דיינו.

אילו בשל כך שרבבות בחורי חמד מטובי בנינו היקרים עוסקים בתורה יומם ולילה בישיבות הקדושות, דיינו.

אילו בשל כך שמדינת ישראל כיום מאמינה רובה ככולה באלוקי ישראל, כשרובם ככולם מתענים ביום הכיפורים, ומכניסים את בניהם בבריתו של אברהם אבינו, דיינו.

אילו בשל כך שמאות אלפים מבני ובנות ישראל במדינת ישראל שבו בלב ונפש לחיי תורה ומצוות דיינו.

אילו בשל כך שרבבות תלמידי חכמים ממיתים עצמם באהלה של תורה יומם ולילה, מתוך ויתור על מנעמי עולם, דיינו.

אילו בזכות תינוקות של בית רבן הממלאים אויר מדינתינו ברוח קדושה וטהרה, דיינו.

אילו בזכות צדיקים וחסידים, גאוני עולם ואדירי תורה, אשר ארץ ישראל מלאה מהם, דיינו.

אילו בזכות הצדקה והחסד, אשר ידי עם ישראל מלאה מהם, מוסדות הצדקה והחסד המחזיקים בידי עניים ואביונים אלמנות ויתומים, דיינו.

אילו בזכות רבבות משלומי אמוני ישראל מחנכים את בניהם ובנותיהם ע"פ תורתינו הקדושה, וכל רואיהם יכירום כי הם זרע ברך ה`, דיינו.

אילו בזכות המון העם אשר אנו מוצאים אצלם אוזן קשבת שוקקה וכמהה לשמוע תורה ודעת, ולב מלא געגועים לאביהם שבשמים, דיינו.

אילו בעצם הדבר שבני ישראל, בני האבות הק` והטהורים ניצבים לעומת מרצחים שפלים ונבזים, ולעומתם עם ישראל תמיד בתכלית השלימות, דיינו.

על אחת כמה וכמה כשנצטרפו כל הזכותים הנ"ל יחד עם תפילות עם בני ישראל בכל מקומות מושבותיהם, עם תפילות ותחנוני הצדיקים אשר בארץ המה, בוודאי שחסד ה` ישרה בתוך מחנה הצבא, ולוחם מלחמות ישראל ילך בקרב המחנה ויתן עיצה נכונה בלב ראיה ומנהליה לישוב הארץ, ולהשיב השקט והשלוה, ושבו בנים לגבולם.

כל כך נתרגשתי לקבל פה תגובה משואלת שבגלי צה"ל שידרו לפני שעות ספורות מסר ששודר בין חיילי פלוגה מסויימת שנכנסה אתמול בערב לעזה: "כולנו עם ציציות - לפי בקשת המג"ד". ברוך ה` לא חסרים זכויות לעם ישראל.

והנה עינינו רואות, כי עם כאב הלב על משפחות ההרוגים הספורים, ומשפחות הפצועים, ה` ירפאם במהרה. הרי שלפי מימדי ההתקפות השטניות שך מחבלי החאמאס מול הישובים היהודיים, מלווים אותנו ניסים גלויים, אחרי שכל טיל היה באפשרותו לגרום לנפגעים רבים, והרבה מהם נפלו בלב אוכלוסיה והאירועים נגמרו כמעט תמיד באין נפגעים, עלינו לשבח לאדון כל על כל החסדים והטובות ולהעתיר באותה העת על העתיד שיאיר לנו פנים, על הצלחת המבצע כולו, שלא יפגע אף אזרח או חייל, וישובו כולם ברננה.

בציפיה לגאולה השלימה עם משיח צדקינו במהרה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה