הלכות ומנהגים

שמעתי שבנות מחויבות ב-3 מצוות הייתי רוצה לדעת אם זה נכון ומה הן בדיוק המצוות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה כבוד הרב וחג חנוכה שמח, תודה על עזרתך בתשובות ועכשיו רציתי לשאול משהו שמעתי שבנות מחויבות ב-3 מצוות הייתי רוצה לדעת אם זה נכון ומה הן בדיוק המצוות ודרך יישומן תודה על דרך ההקשבה ,מעריכה מאוד ומקווה "שכן ירבו כמותך בישראל"! חג שמח לכל צוות הידברות ולכל עם ישראל.

תשובה

שלום וברכה

מלבד המצוות הקבועות על כלל בני העם היהודי, כמו שמירת שבת, כשרות, ברכות ותפילות, יחד עם כל מצוות הלא תעשה, ישנן שלשה דברים שבהם נצטוו הנשים באופן מיוחד.

הפרשת חלה, דהיינו שאם לשים עיסה המכילה קמח בשיעור של 1,600 ק"ג, יש להפריש חלה מהעיסה, בגודל של כזית וקצת יותר. ומברכים אשר קדשנו במצותיו וציוונו להפריש חלה מן העיסה. ונתייחדה מצוה זו לנשים מכיון שאדם הראשון היה כמו החלה מהעולם, שהקב"ה הפריש וברא אותו עפר מן האדמה, וחוה גרמה לו מיתה בכך שהכשילה אותו באכילה מעץ הדעת לכן היא מתקנת זאת בהפרשת חלה.

נידה, ז"א שמירת טהרת המשפחה, ולא להזדקק לבעלה ליחסי אישות ולמגע כל משך זמן הווסת, ולאחר מכן עד אחרי ספירת שבעה ימים נקיים וטבילה במקוה טהרה. ואיסור זה נוגע גם לרווקות, בנוסף לאיסור הכללי שלא להזדקק לגבר ללא נישואין.

הדלקת נרות שבת.

ויש נשים נוהגים לתת פרוטות צדקה קודם הפרשת חלה, וקודם הדלקת נרות שבת, וקודם טבילת מצוה, וסימנם חנ"ה, שהוא חלה נדה הדלקה.

חנוכה שמח - מנשה ישראל   


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה