הלכות ומנהגים

שגיאות בתפילה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלןם רב שאלותי הן בנוגע לקריאת פרקי תהילים: א) קראתי מספר פעמים תהילים ונתקלתי בבעיה, אני לא מצליחה להגות את המילים כמו שהן, זה דורש ממני הרבה זמן וקושי רב, האם קריאת תהילים גם אם ההגייה של המילים לא מדוייקת מתקבלת או שהיא חלילה דבר פסול? ב)לא תמיד אני מבינה את מה שאני קוראת, יש הרבה מילים שלא ברורות לי?איך אני יכולה לכוון כשאני לא מבינה את המילים? גם בנושא הזה, במידה ואני קוראת אף על פי שאינני מבינה האם זה מתקבל או שחלילה דבר פסול? ג) אחי ז"ל נפטר לפני כארבעה חודשים, בכל ערב ראש חודש עולים הורי, אני ואחותי לבית העלמין נעמדים ליד הקבר וקוראים פרקי תהילים של אותו היום, רציתי לדעת מה החשיבות שבדבר? המון תודה בברכה חגית

תשובה

שלום וברכה

א.  אין לך לחשוש מטעויות,

כתוב ספר שיר השירים פרק ב
וְדִגְלוֹ עָלַי אַהבה ודרשו חכמים אל תקרי ודגלו אלא ודילוגו אפי` הקורא שלא כמו שצריך מחמת חוסר ידיעתו, אומר ה` ודילוגו עלי אהבה,- אהבתי גדולה איליו.


בס` חסידים (סי` יח) כתב, ואם יפלא בעיניך על המגמגמים בלשונם וקוראים לחי"ת ה"א, ולשי"ן סמ"ך, וכיו"ב, שאיך מתפללים ואומרים דברים שבקדושה, וכשמגיעים לנפשנו חכתה לה` לא נמצאו מחרפים ומגדפים ח"ו (שאומרים נפשינו הכתה לה`), אל תתמה על החפץ, כי בוראינו הבוחן לבות וכליות אינו שואל כי אם לב האדם שיהיה תמים עמו, ואחרי שזה אינו יודע לדבר כענין מעלה עליו כאילו אומר יפה. וכן אותם הקוראים פסוקי דזמרה בקול רם ונעים זמר, ואינם יודעים הפסוקים ואומרים אותם בטעות, תפלתם וזמירותיהם מתקבלים כריח ניחוח, והקב"ה שמח עליהם שמחה גדולה. וכמ"ש ודגלו עלי אהבה.

ב. עצם הדבר שאת מתפללת לפני הבורא כבר מספיקה ואינך צריכה לדאוג שאינך מכוונת את פירוש המילים.

ג. חשיבות גדולה יש לקריאת התהילים על נשמת הנפטר, והדבר מעלה ותו העולמות הרוחנים, אולם אין צורך לצאת על קברו תמיד ואפשר לעשות זתא הבמרה הצורך בבית.

אציין שנשים במחזור אינם יוצאים לבית הקברות.

שבת לשום חנוכה מח - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה