שאל את הרב - כללי

האם זה נכון שלדעת הרמב"ם כל אירוע סדום ועמורה הוא חלום של אברהם?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום 1)האם זה נכון שלדעת הרמב"ם כל אירוע סדום ועמורה הוא חלום של אברהם? 2)האם יצר הרע הוא מלאך שה` ברא שאחראי על נסיונות האדם ולקטרוג על בני האדם בפני ה` או שהוא פשוט נמצא בכל אחד מאיתנו? 3)והאם לפי התורה המלאכים הם יצורים ודאים שקיימים במציאות והתגלו לאבותינו ולצדיקים או שזה רק פרי דמיונם של אנשים והם לא קיימים או שמה אם רק צורת ביטוי למשהו? 4)שמעתי גם דעה של ה"כליר" מחבר שירה יהודי שחיי לפני כמה מאות שנים וגם לפי איזה רב שאברהם אבינו נכשל בניסיון העקדה ושהוא היה אמור לבקש רחמים על יצחק והוא לא ביקש... האם זה נכון? אם תוכל בבקשה לתת לי תשובות חד משמעיות כי הדעות החלוקות האלו גורמות לי לבלבול עצום.. אני אודה לך

תשובה

שלום וברכה

א. שקר וכזב. מי שאומר כך טעה ולא הבין את דברי הרמב"ן בתחילת פרשת וירא. כי הרמב"ן מעורר שאין לפרש כמו הרמב"ם שמחזה שלשת המלאכים והארחתם על חמאה וחלב היה מחזה במראה הנבואה בלבד, שהרי את ההמשך על דבר הליכת המלאכים סדומה ברורו שהיה גם במציאות ולא רק מראה.

ב. יש שני מציאויות בשם יצר הרע. היצר הרע הטבוע בנפש האדם, ראה ספר שערי קדושה להרב חיים ויטאל, כמו כן יש יצר הרע מחוץ לאדם שהוא המלאך הנברא, וכמעט רוב באי עולם מתמודדים דוקא עם היצר הרע המורכב בנפש.

ג. ברור לכל הדעות שהמלאכים הם יצורים קיימים. גם הרמב"ם המכחיש מציאות של שדים וכוחות של כישוף, מכיר ללא כל ספק במציאות של מלאכים ואף מחלק אותם לעשרה מחלקות.

ד. שקר וכזב.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה