אמונה

שחזור גלגולים|||

  • י"ג כסלו התשע"ו
אא

שאלה

קראתי את הספר של זיו מאיר כל הסודות מהקליניקה הטיפולית בספר הוא מתאר על מטופלים שמגיעים לקליניקה על מנת לשחזר את הגלגול בספר מסופר על האנשים שמספרים שבגלגולים הקודמים שלהם הם היו גויים האם זה אפשרי שהגוי יולד יהודי או שיהודי יולד גוי ולפי התיאורים בעולם הנשמות הן הבדל בין יהודים לגויים כולם מגיעים באותו מקום לפי התיאורים האם זה אפשרי על פי היהדות אני מאוד מבולבלת אשמח לתשובה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
בשונה מתופעת המוות הקליני, שהיא תופעה כלל-עולמית שניתן להוכיח שוב ושוב, הנושא של "שיחזור גלגולים" אינו אמין במיוחד. מדובר בסיפורי יחידים, שלא זוהו ולא צולמו, והם מבוססים כולם אך ורק על עדותם של כותבי ספרים פופולריים. מחקרים הראו שבמקרים של "היפנוט" לעיתים קרובות ה"מהפנט" למעשה מכוון באופן לא-מודע את הפציינט לומר את מה שהוא רוצה לשמוע.
 
הקבלה מלמדת אותנו, שנשמת גוי לא יכולה להתגלגל בתור יהודי, ולא להיפך. יהודים מתגלגלים רק בתור יהודים. כמובן שגוי שמחליט להתגייר - יתגלגל לאחר מכן כיהודי. בתורת הגלגולים מסופר ש-24 אלף הנהרגים בשכם אשר נכנסו בבריתו של אברהם אבינו - חזרו בגלגול בתור 24 אלף התלמידים של רבי עקיבא. אולם אין מצב שגוי רגיל, שלא עשה אף פעולה להצטרפות ליהדות, יתגלגל לפתע כיהודי. ולא להיפך.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה