הלכות ומנהגים

איך אני בדיוק מטביל את הכלים בבית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב...שאלתי היא איך אני בדיוק מטביל את הכלים בבית?עד עכשיו לא ממש שמרו בביתי על הפרדת כלים(בשר וחלב)..האם אני יוכל לבצע את ההטבלה של כל הכלים בביתי(רצוי מאוד)או שאין אפשרות כזאת והאם אני יכול להטביל את כל הכלים יחד או שצריך אחד אחד??ומה לגבי כלים חדשים שיוצרו בחו"ל? ***אודה לך אם תענה לי בהקדם האפשרי כי זה ממש חשוב לי ותודה רבה מראש,אתם עושים עבודת קודש.

תשובה

שלום וברכה

טבילת כלים שיוצרו על ידי גויים, מתבצעת במקוה טהרה, בים, או בנהר. אין אפשרות לטבול בבית. כלים שיוצרו בחו"ל, ככל הנראה יוצרו על ידי גויים, וחייבים טבילה. כלים מתוצרת הארץ אין צורך לטבול.

את הכלים טובלים אחת אחת, וכלים קטנים כמו כפות ומזלגות אפשר לטבול יחד בתוך כלי גדול. הגעלת כלים, שבלעו טעם של איסורים, כתוצאה מאי שמירת כשרות, אפשר לעשות בבית. ההגעלה מתבצעת כך: ממלאים כלי גדול, רצוי לקחת קופסת שימורים ענקית, ולמלאות במים, ולהרתיח. אחרי שהמים רותחים, בעוד הם מעלים אבעבועות [לא מכבים את האש כל זמן ההכשרה], מטבילים את הכלים הצריכים הכשרה, אחת אחת בתוך הכלי.

אפשר להגעיל את הכלי לחצאים, דהיינו מכשירים את חצי הכלי ואחר כך את הצד השני [בטבילה, חייבים להטביל את כל הכלי בפעם אחת]. שפודים, וכל הברזלים מהתנור, וכדומה, שקבלו את טעמי המאכלות אסורות על ידי חום האש ממש, אי אפשר להגעיל כנ"ל, אלא בהעברה באש ממש. הליבון באש עושים, על ידי העברת השפוד בתוך אש עד שהשפוד מאדים מהחום. אם יש יותר שאלות, אשמח לענות עד הפרט האחרון, בס"ד. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה