שאל את הרב - כללי

פרשת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

עפ"י פרשת לך לך פרק י"ב פסוק ד` אברהם עזב את מולדתו ועבר לכנען בגיל ע"ה. בפרשת לך לך פרק ט"ו פסוקים ז`-כ"א מתואר ברית בין הבתרים כאשר עפ"י חומש בראשית בסוף הספר ישנו הסבר ובו מצויין כי גילו בעת האירוע היה ע`. שאלתי האם ברית בין הבתרים קדם לעזיבתו את חרן ואם נכון שבתורה סדר האירועים אינו כרונולוגי. תשובתכם חשובה לי מודה לכם: מני לוי

תשובה

שלום וברכה

כך כתב בספר דעת זקנים מבעלי התוספות על בראשית פרק יב פסוק ד (ד) ואברם בן חמש שנים וגו` - וקשה שהרי ברית בין הבתרים היה לאחר יציאתו מחרן ובפ` בא אל פרעה קרא דויהי מקץ שלשים שנה וגו` שיש שלשים שנה מברית בין הבתרים עד שנולד יצחק ואברהם היה בן מאת שנה כשנולד יצחק וא"כ לא היה אברהם בין הבתרים כי אם בן שבעים.

וצ"ל ששתי יציאות היו בפעם ראשונה כשהיה בן שבעים וילך אתו לוט ובאותה שעה נשבה לוט ואברהם כבש המלכים ומיד היתה ברית בין הבתרים כי כן נמי פירש"י גבי אחר הדברים האלה כל מקום שנא` אחר סמוך והיינו מיד שכבש המלכים ונמצא שלא היה כי אם בן שבעים באותו שנה ואחר ברית בין הבתרים חזר לחרן ושהה שם חמש שנים ויצא ועל אותה יציאה קא מהדר קרא ואברהם בן חמש שנים וגו` וכן מצאתי בסדר עולם.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה