שאל את הרב - כללי

מה יהיה בזמן אחרית הימים כשאומרים שחלק מהמצוות יתבטלו והחגים יתבטלו

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אחד משלושה עשר עיקרי האמונה הוא האמונה שהתורה שבידינו לא תשתנה לעולם, אם כך מה יהיה בזמן אחרית הימים כשאומרים שחלק מהמצוות יתבטלו והחגים יתבטלו ותהיה מציאות אחרת לגמרי מהיום ונהיה כמו האדם הראשון ואז ממילא יהיו מצוות שלא יהיו תקיפות? מה יהיה אז עם נצחיות התורה??? נ.ב שלחתי לפני הרבה זמן בערך 3 שאלות (כל אחת בנפרד) ולא קיבלתי על אף אחת תשובה והן ממש חשובות לי, אשמח לקבל גם עליהן תשובה... תודה מראש.

תשובה

שלום לך

התור הלא תשתנה כלל, והמצאיות היא שתשתנה, כלומר התורה כמות שהיא היום ניתנה לנשמות בתוך גוף, וגם כיום נשמה שהיא ללא גוף אין לה את המצות המעישות של בעלי הגוף, ועל כן לעולם הבא כאשר המצב הגשמי ישתנה וניהפך כולנו לרוחניים יותר לא יהיהו שייגכים חלק מהמצוות כפי שהם היום. ויש לך לדעת שכל התורה היא משתלשלת מעולם לעולם וכל עולם ישנו השתלשלות של התורה לפי העולם ההוא, וכמבואר בספרים בארוכה, והתורה שלנו היא בהשתלשלות לעולם העשייה, ולעום הבא כאשר נתעלה יותר התורה שלנו תהיה לפי עולם האצילות שהיא בדרגה רוחנית גבוהה יותר ונקיים את אותם המצוות אבל לפי שורשם.

כיום כאשר אנחנו מניחים תפילין גשמניות אנו מתחברים דרך המצווה הגשמית לשרשה הרוחני בעולם יצירה ומשם אנו מתחברים לעולם הבריאה עש שאנו מתחברים לעולם האצילות, וכמבן ששורש המצוה זהה למעשה המצווה הגשמי אם כי ברוחניות, וכשם שהנשמה היא בדוגמת הגוף בדיוק רק בצורה הרוחנית יותר כך גם המצווה הגשמית יש לה שורש רוחני זהה לגמרי למצווה אם כי, בצורה רוחנית יותר, וכאשר נהיה רוחניים יותר בעולם הבא, נוכל לעשות אתהמצות בצמורה הרוחנית יותר בשורש המצוה וכפי שרשומה בתורה של עולם האצילות שממנה נשתלשלה התורה לעולם העשייה. בהצלחה - בנימן שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה