שאל את הרב - כללי

תועלת האדם להשם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב. רציתי לשאול אותך שאלה, קוראים לי אשר ואני יהודי, מאמין. התחלתי לקרוא ספרים על יהדות ודת ובאמת הרבה שאלות לא ברורות הובנו. יש הרבה דברים שמבינים אותם, אז רואים שאין ברירה יש בורא ומנהיג לעולם. המחזוריות והחוקיות שביקום לא סתם,בכול דבר שמתבוננים בו יש פלא עצום והמון מחשבה. לא אאריך כדי לא להלאות, אבל עולה בי המחשבה ויסלח לי כבוד הרב כי אני לא מתכוון לפגוע באמת ובתמים אבל במחשבה על היקום האדיר כדור הארץ וכול הכוחות והחיים שבו הגלקסיות מערכת השמש ולחשוב שזה רק גרגר אבק ביחס לכול הכוכבים שביקום שקיימים אני בתור אדם הוא כאין וכאפס אפילו לא גרגר בהגדלה פי מיליונים לעומת הכול. לכן לא ברור לי מדוע השם שברא את כול הדברים האדירים האלה שולט על הכול מבין את הכול צריך אותי הקטן שאתפלל למשל 3 תפילות ביום או מדוע זה נורא כול כך אם אני הקטן האפסי אפשר לומר מדליק מתג בשבת.תחשוב על האל הכול יכול על כול היקום לא רק כדור הארץ היקום כולו האינסופי הכוחות האדירים הקרינה החום ומה אני הקטן חשוב שם במערכת האדירה הזו אם הנחתי תפילין או לא. למה השם צריך אותי הרי אני לא משרת אותו לצורך קיומו. (להבדיל אלפי הבדלות מלך שצריך עזרה ו"ברא" לעצמו משרתים ולאלה יש תפקידים ברורים זה מביא השני מסיע וכולי כאן השם הכול יכול במאמרו משיג הכול) סליחה אם הטרחתי בקריאת המכתב ומקווה שלא פגעתי...אבל באמת אני רוצה לדעת יותר. נ.ב. מדוע השם אינו מתגלה בצורה ניסית מסוימת ואז הכול יאמינו בו כמו בדורות הראשונים.איזה נס על טבעי לא יותר קל? מדוע השם דיבר עם נוח אברהם משה ועוד דורות אלה ראו ניסים עצומים ואילו בדורנו אנו יש למעשה נתק אין יותר התגלויות. בברכת שבוע טוב מועדים לשמחה וכול טוב . אם זה טרחה לכבוד הרב להשיב אני אבין זאת אבל אשמח אם יפנה אותי לספר או ספרים שם אוכל לקרוא ולדעת עוד.

תשובה

שלום וברכה

שאלה טובה וחזקה הקשתה לשאול.

אולם א. מאחר והוברא דרש זאת מאיתנו, בעת שהתגלה אילינו בהר סיני, הרי בררו שעלינו לשמוע בקולו בכל מקרה, ובוודאי תועלת גדולה ועצומה יש מכוח המצות.

וגם אם לא נבין מהו הטובה, נקיים את המצות בהבנה שהדבר בוודאי לטובתינו.

ב. לפי המבואר בספרים, הרי עיקר בריאת העולם היא כדי להיטיב לברואיו, וההטבה היא בהנאתינו מזיו שכינתו יתברך, ומאחר וההטבה המושלמת היא כאשר הדבר יהיה מגיע לנו בדין ולא בחסד, כי המקבל בכל עת דברים בחסד, בוש הוא עד מאוד, נתן לנו הבורא צוויים שונים אשר בעשותינו אותם נתקן את נפשינו ואת כל העולמות כולם, ובכך נזכה לשכר בדין.

ספר נפלא ללימוד העניין ספר דעת תבונות לרמח"ל, עם פירוש דעת תבונות.

בהצלחה - בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה