שאל את הרב - כללי

על משיח ,חלום ויציאה ידי חובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב יש לי מספר שאלות א. האם לדעתך תקופת המשיח ממש קרובה ואנחנו קרובים לקבל את פני המשיח ואדם שרוצה לקנות בגדים חדשים חליפות וכו`האם הוא יכול לקנות כבר מעכשיו על מנת לקבל את המשיח בבגדים חדשים -בנוסף החבר שלי חולם הרבה חלומות שלרוב הם אמיתיים כאילו מנבאים על העתיד..לרוב הוא רגיל לחלום על המידות הרוחניות של אנשים אחרים ולא עליו לפני כמה ימים הוא חלם על הרב של הביכ"נס שהוא מתפלל בו הוא חלם שהרב בירך אותו בחלום וכו` ברצוני לשאול למה דווקא הוא חולם על אנשים אחרים מה זה מעיד עליו בכלל על הרמה הרוחנית שלו -בנוסף האם אדם שמקיים מצווה מסויימת למשל בקידוש או שהוא עושה הבדלה במוצ"ש ובאותו זמן אדם זה מתכוון להוציא ידי חובה אדם אחר שלא נמצא איתו למשל שחבר שלי יוציא ידי חובה בהבדלה שבבית כנסת למרות שאני נמצאת בביתי ולא נוכחת בהבדלה ..האם בכלל אפשר להוציא כך אחרים או נגיד האם אפשר בזמן לימוד תורה מסויים להגיד האני מתכוונת להוציא ידי חובה בלימוד שלי את פלוני.. או שהלימוד יחשב גם לזכותו של פלוני...

תשובה

שלום וברכה

א. ברור מאוד. היו הרבה צדיקים שהכינו לעצמם בגדים בהם יקבלו פני משיח. וידוע על הגלימה שהכין לעצמו הבאבא סאלי לקבל בה את פני המשיח, והעביר אותה לפני פטירתו להרב מרדכי אליהו שליט"א.

חלום שאחרים חולמים עלייך יותר קרוב להתקיים מהחלום שאת חולמת על עצמך, ואכן ישנם אנשים שנשמתם מרמה יותר גבוהה שיש להם כח חיזוי מראש, או על ידי חלומות.

אי אפשר לצאת ידי חובת הברכה אלא אם כן עומדים במעמד הברכה, ועונים אמן [עניית ה`אמן` לא מעכבת בדיעבד].

אפשר ל`זכות` [לא ל`הוציא`] בזכות הלימוד והמצוה מישהו אחר, בין אם יהיה המזוכה מן המתים, ובין אם הוא מן החיים, והוא לא צריך להיות נוכח שם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה