שאל את הרב - כללי

האם אדם יכול לקלקל את שתיקן בגילגולים קודמים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד ראשית תודה. יש לי מספר שאלות במספר תחומים: א.האם אדם יכול לקלקל את שתיקן בגילגולים קודמים ב.אדם שחוזר בתשובה ומרגיש ממש הארה ואחרי פרק זמן מחזרתו בתשובה מרגישה ירידה ברוח האם זה איתות לכך שצריך להתקדם מדרגה מהמקום מימנו נמצא כלומר האם זה איתות לכך שצריך להתחזק בתשובה ג.אומרים שלאישה אסור ללמוד זוהר, קבלה מהטעם שאלה עניניים שמצריכים דעת רחבה ואישה דעתה קלה.אני מקבלת ומבינה את הטיעון. אבל מה תעשה אישה שנמשכת בכל מעודה לעניניי הסוד ד.האם אדם שפגש את בת זוגתו שהיא משורש נשמתו יצליח להרגיש זאת שוב תודה אתם ממש עושים מלאכת קודש בזכותכם רבים חזרו בתשובה יישר כח

תשובה

שלום וברכה

כל המטרה שלמענה באנו לעולם בגלגול נוסף הוא רק כדי שנתקן את אשר פגמנו בגלגול קודם, ולכל בן אדם ניתנת הזדמנות לתקן את חטאיו מהגלגול הקודם בגלגול זה. ב. הירידה שבאה לאחר הכתשובה ביאורה עפ"י דברי הבעש"ט על הפסוק בתהילים, הוא ינהגנינו עלמות- כתינוק. וביאר הבעש"ט, שה` נוהג עימנו כתינוק, הלומד ללכת, דהיינו, שכמו שילד הלומד ללכת, אביו מחזיקו בידו, ובאמצע ההליכה, עוזבו אביו, לראות אם הילד הולך לבדו, ואין האב נעלם אז, אלא מצפה לראות אם בנו יכול ללכת לבדו.

כן הדבר בהנהגת ה` עם האדם, בראשית דרכו של האדם אל בוראו, אחזו הקב"ה בידיו, ומדריכו בדרכו, ולאחר תקופה מסוימת עזבו מעט, לראות אם יוכל להלך לבדו, ואין להיבהל, וכאשר עמד האדם בניסיון והמשיך ללכת בכוחות עצמו, אין קץ לתענוג אשר נגרם להקב"ה, וה` משפיע על האדם עוד ועוד, ועולה האדם לדרגה גבוהה יותר, חזקי ואמצי!!! כי לא ימנע ה`, טוב להולכים בתמים.

עוד יש להביא את אשר כתב בספר עבודת ישראל פר` שמיני וז"ל שאני בעצמי פעם אחד ראיתי הרב ישראל בעל שם טוב ז"ל בחלום ושאלתי אותו מפני מה בתחילת עבודתי כאשר נכנסתי אל הצדיקים ללמוד ממעשיהם והרגלתי את עצמי לעבוד השי"ת הרגשתי בעצמי שינוי לטובה מיום אל יום בעסק התורה לשמה ובכוונת התפלה ושאר מעשים, ועתה אינני מרגיש כלל השינוי ונדמה לי כמו יום אתמול כן היום וכמו כן יום מחר, והשיב לי בדרך משל, כשהתינוק לומד א` ב` או סידור או חומש מידי יום ביומו ניכר השינוי בו שלומד יותר ממה שלמד אתמול, למשל בשבוע העבר למד פרשה א` חומש ועתה לומד ב` פרשיות וכיוצא בו.

מה שאין כן אם הולך ומתגדל ולומד בעצמו גפ"ת עם הפוסקים והוא מפולפל גדול אין ניכר בו שינוי יום מיומו. אמנם לפי ראות עיני השכל בודאי מה שהאדם נעתק בגדלותו יום מיומו במדרגה הוא גדול אלף אלפים ככל המדרגות שהתינוק נעתק בכל השנה, כי המה בקטנות עכ"ל. ג. ישנם דברים שגם אישה יכולה להבין ולהשכיל, וזה החלק של הקבלה הנוגעת לאדם בעבודת ה`, ואת ההרצאות שיש באתרינו אין כל בעיה לכל אדם לשמוע ולהבין. ד. אין על כך סימן.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה