שאל את הרב - כללי

(איפה הגבול בין אלוקים לבין חכמים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

מצטער על עומס השאלות שאני מעמיס עליכם, תודה רבה שאתם מזכים אותנו אין ספק ששכר גדול יהיה לכם בשמים. יש לי כמה שאלות 1) למדתי משהו מסוים מהספר גן האמונה שלפעמים אני שומע רבנים או קורא דברים שלא מסתדרים לי אם אותו הדבר. למדתי שאם קורה דבר מסוים, או אם עשית משהו מסוים, תדע שכך השם רצה. ואל תחשוב "מה היה קורה לו זה לא היה קורה.." או "מה היה קורה לו לא הייתי עושה את זה" (כמובן שיש בחירה!) אבל לאחר שבחרת, או לאחר שקרה מקרה מסוים - תדע שכך ה` רצה! האם נכון לחשוב כך (וברור שאדם יענש ויש לאדם בחירה) 2) כיום, צריכים לעשות מה שחכם אומר בלי שום חשש למשל הייתי אתמול בשיעור של הרב יורם אברג`יל ואנשים שואלים אותו כל מיני שאלות (בפתקים) והוא אומר להם כן או לא וכו`, האם צריכים וחייבים להקשיב לכל מילה, ואין אפשרות לערער וכו` (איפה הגבול בין אלוקים לבין חכמים הרי גם חכמים הם בני אדם וגם להם יצר הרע וגם הם יכולים לטעות) לפעמים אני רואה אנשים שמתייחסים לחכמים כאלוקים ברדיפה וכו` (כל מיני מקובלים שיצא לי לבקר וכו`) 3) האם מותר ליסוע לחו"ל אני בן 18 ומשפחתי נוסעת בחופש הגדול לחופשה בחו"ל, האם מותר לי להצטרף אליהם (יש פה עניין של גיבוש המשפחה וכו`) האם זה מוחלט תודה 4) האם מותר להתאמן עם משקולות כפיפות בטן שכיבות שמיכה ומתח לשם חוזק ומראה שרירי או שיש בזה בעיה של "לא תלבש" 5) אם חתכתי על קרש חיתוך בשר ושטפתי אותו ואח"כ חתכתי ירקות, יש בעיה הם נחשבים בשריים 6) שמעתי שלכל אחד מבני הבית צריכה להיות מגבת משלו כי אם אחד לא נטל ידיים טוב אז הטומאה שלו חודרת למגבת ואח"כ גם אם מישהו נטל כראוי הוא נטמא מהמגבת, זה נכון 7) שמעתי שלקרוא כל יום שעה סיפורי צדיקים (החידא, מלבים וכו`) סגולה לבטל את יצר הרע - זה נכון 8)מי היה הרב מנחם שאך תודה רבה לכם! ושיהיה אחלה שבוע

תשובה

שלום וברכה

אין לך להצטער, הינך יכול לשאול ככל הצורך, בשביל זה אנחנו כאן!

1. אין הדברים אמורים אלא בקשר לדברים גשמיים, אבל בדברי הקשורים לבורא עולם אין בכך כל ספק שהדבר בבחירתו של האדם, ועליו להצטער באם חטא.

2. אין חובה לשאול חכם בכל דבר ולנהוג על פיו אל אבעניינ הלכה, בעניינים גשמים הדבר תלוי ברצון האדם, יש כאלו שסומכים על הצדייקם אשר יש בהם רוח הקודש, וסומכים עליהם בכל דבר וענין.

3. מותר

4. מותר

5. אם הקרש היה נקי לגמרי ועל הקרש לא חתכת צנון או בצל הקרש לא בשרי.

6. שטויות

7. לא שמעתי על כך.

8. זקן ראש הישיבות של דורינו.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה