שאל את הרב - כללי

למה לעכב את הגאולה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שמעתי מפי הרב שמועות קשות וכוזבות על בני ברוך ועל הרב המקובל שלמד יותר מ50 שנה קבלה..! אני מציע לפני שאתה עושה את התורה יבשה תקרא ההקדמה לספרי האר"י ואז בעזרת השם יפתחו לך ולכל עם ישראל העיינים שאנחנו לא בגלות אנחנו דור שדורש תורת אמת שתחזיר אותנו לשורשנו..! וראיתי משהו על תחיית המתים מה נראה לך שבאמת יקומו אנשים לתחיה כמו שכתוב "עולם כמנהגו נוהג"מי שמת בגוף הפיזי שלו נקא מת בגשמיות....!

תשובה

"מתוך אתר האינטרנט של בני ברוך: "ברור מאליו, שלימוד חוכמת הקבלה, המביא את האדם להבנה כזאת של הבריאה ושל המקום שלו בתוכה, גורם לאדם, שלא מרצונו, להפסיק להתפלל. והרי בכל שיטות התרגול הדתיות התפילה היא הפעולה המרכזית, העיקרית והחשובה ביותר, שסביבה מסודרות שאר המצוות הדתיות, כנספחים בלבד".

"במקרה כזה ברור שחוכמת הקבלה, כמדע שמכוון את האדם אך ורק להסתכלות פנימית ולשינוי פנימי, מרחיק את האדם מכל הטקסים החיצוניים ומהמצוות של כל זרם דתי שהוא. ולכן כל הדתות – והיהדות בראשן – מתנגדות למדע הקבלה". "האם הקבלה קשורה ליהדות יסודות הקבלה נתגלו על ידי אברהם אבינו, תושב חרן, שכתב את ספר היצירה.

תלמידיו, קרוביו, משרתיו וצאצאיו התקבצו סביב הירושה הרוחנית שלו לקבוצת לימוד, ובמשך הזמן קראו לעצמם "עם ישראל", למרות היותם בפועל חלק מעמי המזרח הקדום (עובדה שהוכחה בבדיקות גנטיות)". "האם קיום מנהגים או השתייכות לדת כלשהי יכול למנוע מן האדם לעסוק בקבלה המתחיל לעסוק בחוכמת הקבלה מוצא את עצמו מחוץ למנהגים ולטקסים של העולם הזה, מפני שהוא מתחיל לפתח בעצמו חוש נוסף, שאינו קשור לעולם הזה, אלא לבורא עצמו.

הוא מתחיל להבין שמנהגים, דתות ואמונות אינם קשורים לבורא ולקשר עמו, אלא נוצרו על ידי אנשים לצורך נחמה פסיכולוגית, הרגשת הבטחון, הצדקת הקיום העצמי והקניית ערכי מוסר מינימליים לחברה האנושית. אך הקבלה טוענת גם, שלמרות עיסוקו של אדם בקבלה, אם קיים בו צורך פנימי לקיים מנהגים כלשהם, הקבלה לא תתלוש אותו מהם, אלא להיפך – הקבלה מייעצת לו להמשיך בהרגליו עד שלא ירגיש בהם תועלת.

מלבד זאת, הקבלה מברכת קיום של מנהגים וכללים חינוכיים, בטענה שהם עוזרים לאדם להיות מאורגן יותר בזמן שהוא לומד את חוקי הקבלה, וזאת, עד שהרגשת העולם העליון תלמד אותו אדם איך לחשוב ולנהוג בצורה נכונה לחלוטין". "תנועת בני ברוך כוללת אלפי תלמידים בארץ ובעולם העוסקים בלימוד חכמת הקבלה עפ"י משנתו של בעל הסולם. התנועה מחולקת למספר חוגים: החוג העולמי - כולל עשרות קבוצות ויחידים, בני דתות ולאומים שונים, הממוקמים במדינות וערים שונות ברחבי העולם.

מאוסטרליה ועד סיביר, צפון אמריקה, אירופה המערבית, הגוש המזרחי והמדינות הבלטיות, ועד לדרום אמריקה והאיים הקריביים, מתכנסות קבוצות תלמידים ללימוד חכמת האמת. על פי רוב נעשה הלימוד דרך האינטרנט, בשפה ובשעה המתאימה לכל אחד מן הלומדים המרכיבים יחדיו את הקבוצה "המפוזרת" ביותר בעולם מבחינה פיזית, ויחד עם זאת מאוחדת מבחינה רוחנית. לכל אחת מהקבוצות אופי ומנטאליות מיוחדים משלה, השוזרים יחדיו קבוצה עולמית מגוונת ומרתקת".

"חוג הקבוצות בישראל - כולל כ- 40 קבוצות לימוד, בהן לומדים אנשים משכבות אוכלוסייה שונות: צעירים, מבוגרים, חילוניים, דתיים ומסורתיים, אומנים בעלי שם, מדענים ובעלי מקצועות חופשיים, החל מאילת שבדרום ועד קריית שמונה בצפון. כל קבוצת לימוד שכזו מקיימת מסגרת לימוד בהיקף ובזמן המתאים לחבריה. מסגרות הלימוד השונות מאפשרות לכל אדם להתקדם בקצב המתאים לו. הלימודים מתקיימים לרוב בשעות הערב ובהדרכת מורים מנוסים".

"החוג המשפחתי - כולל משפחות שהחליטו לאמץ את הקבלה כדרך חיים. החברים בחוג מקיימים אורח חיים דתי לאומי ומעורים בכל תחומי החיים של החברה הישראלית. תחומי העיסוק של הלומדים מגוונים ושונים; בעלי מקצועות חופשיים לצד שכירים, אומנים, פועלים פשוטים ואנשי היי-טק בכירים. על פי שיטתו של בעל הסולם ובנו הבכור הרב ברוך אשלג, מקיימת הקהילה מגוון פעילויות המיועדות להגביר את האחווה והחיבור בין חבריה הכוללות: סעודות שבת וחג משותפות, טיולים, ואירועים נוספים". עד כאן מפרי בטנו. תברח ממנו מהר כי תתאכזב מאוד כשהגאולה תבוא והאמת תצא לאור. מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה