שאל את הרב - כללי

מזל בתולה, תאיר את עיני בבקשה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני ילידת 11.09.56-תאיר את עיני בבקשה.

תשובה

שלום וברכה

המליך אות י` במעשה וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם בתולה בעולם ואלול בשנה וכוליא שמאל בנפש זכר ונקבה (ספר היצירה). לכולנו יש חלומות, תקוות, פחדים כמוסים ושאיפות נפש. לעיתים קרובות, תחושות הלב הללו "צובעות" את האופן בה נתפסת המציאות בתודעתנו. איננו רואים את המציאות כמו שהיא, אלא כפי שהיא אמורה להיות, כפי שהיינו רוצים שתהיה, או כפי שאנו חוששים שתהיה. הניגוד הזה, בין המציאות הקרה לבין ההזיות הרגשיות הסובבות אותה, היא מקור לקשיים מרובים בגישתנו לבצע את שאיפותינו הלכה למעשה.

במקרים קיצוניים (אך לא נדירים) עלולים רגשות אלו להביאנו לידי שיתוק ורפיון ידיים, אם כתוצאה מחששות דמיוניים ומופרזים ואם מתוך הרגשה שההצלחה כבר מצויה בהישג ידינו למרות שטרם נקפנו אצבע כדי לקטוף אותה... משום כך, תכונת ההיכר המובהקת המאפיינת את האדם המעשי, היא היכולת להבחין בין מציאות להזיה, בין ריאליה למשאלת לב. האדם המעשי, ראשו בשמים אך רגליו נטועות בקרקע המציאות. זוהי תכונת היסוד האופיינית לבני מזל בתולה. מזל זה שייך ליסוד האדמה והוא נשלט על ידי כוכב הלכת חמה (מרקורי).

יסוד האדמה מסמל את התחושה האובייקטיבית, באמצעותה אנו קולטים את הנתונים המוחשיים ואת המציאות באורח ישיר. הקרקע מעניקה לנו נקודת יציבות בעולם סוער ומאפשרת לנו לתמרן במצבים מורכבים בלי לאבד את הכיוון ואת העשתונות. בהשפעת בתולה מתחזקת היכולת להבדיל בין איכות לכמות ובין ערכים שונים, ולהשתמש במידע זה כדי להוציאו אל הפועל בצורה יעילה ונכונה. מזל בתולה הולם איפה את עולם המעש והעבודה.

בעלי תכונה זו יצטיינו בכושר ניתוח מעולה, שיטתיות, ארגון, יכולת גבוהה בתחום הכלכלה, המסחר והתעשייה, בדרכי השגת ממון, ובכל תחום עיסוק אחר המחייב שילוב של הסתכלות ריאלית ויכולת ביצוע גבוהה. תקופת מזל בתולה מעוררת התבוננות עצמית וחשבון הנפש. הריאליה האופיינית לבתולה מכוונת אל הנפש פנימה, נשמתו של האדם עצמו מוטלת תחת עדשת המבט האנליטי והאדם בוחן את טיב מעשיו ללא כחל וסרק.

התבוננות זו עשויה להעניק לאדם את המתנה היקרה מכל: תמונת דיוקן אותנטית ומקורית של אישיותו, ציור פורטרט של הנפש, חתומה בכתב היד המסולסל והמוכר של האדם עצמו. ילדיו יודעים, כי תמיד ניתן לסמוך עליו בעת צרה. למרות ששיטות החינוך של הורה זה הן שמרניות, מסורתיות ומעשיות, ולמרות שאינו אוהב להיפרד מכספו, הוא ישקיע לרוב במוצרי איכות- גם עבור ילדיו... מקפיד על פרטי פרטים, דרישותיו למושלמות עלולות לשבור את רוחם של ילדיו ולגרום להם לתחושת ערך עצמי נמוכה.

היגיינה וניקיון הם בנפשו של הורה זה, והוא יקפיד שילדיו לא יסתובבו זבי חוטם, עם בגדים מוכתמים או קרועים. קשה לו להבין את הרגשות האמיתיות של ילדיו והוא עלול להתגלות כנוקשה וחסר יכולת לראות את העולם מזווית ראייתם של ילדיו. עם זאת הוא יגן בנחישות על ילדיו מתלאות העולם ויהיה תמיד האדם שאפשר להישען עליו בעת צרה. ההורות הטבעית של הבתולה תפורה למידותיו. חשוב לו ליצור בביתו אוירה נוחה ושלווה, ולהשכין בתוכו ביטחון ויציבות. קשה לו לחיות עם ספקות ואין שמחה בשבילו מהתרת הספק. מאחר שהצרכים הארציים כה חשובים בעיניו, הוא ילמד את ילדיו להעריך ממון ורכוש ויחנכם לערכים חומריים.

הזהירות והשכלתנות המאפיינים את הבתולה באים לידי ביטוי באורח חיים מחושב שאין בו בזבוזים מיותרים. הם אינם פרושים מהנאות העולם, אבל איכות החיים חשובה להם יותר מהראוותנות. הראוותנות פונה לצד הרגשי של האדם ולכן היא פחות קוסמת לבני בתולה האינטלקטואלים.

יכולת החשיבה הממוקדת והמסודרת, חריצות ואיפוק מעניקים להם את היכולת להשתכר בכבוד. הם בוחנים היטב את ההשקעות המוצעות להם ומוכנים להמתין סבלנות עד שהיא תניב פרי.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה