הלכות ומנהגים

תפילה שלא התקבלה

  • י"ט אלול התשע"ה
אא

שאלה

לפני כחמישה חודשים התגלו אצלי באוללראסאונד במעקב הריון כל מיני מומים בעובר. בעקבות ההרצאות הרבות אצלכם בהידברות החלטנו שלא להפיל התפללנו והתפללנו כ"כ הרבה שאני לא יודעת אם אי פעם אוכל להתפלל כ"כ הרבה עוד על איזה ילד בעולם, ובסוף נולדה ילדה לא בריאה. אני מרגישה שאני לא מסוגלת יותר להתפלל!! אם ד' לא קיבל את התפילות הכ"כ רבות למה שיקבל עכשיו כן את התפילות שלנו?

תשובה

שלום וברכה

אכתוב כעת בקיצור!

התפילות שלך התקבלו!!!! אף שלא מילאו את משאלתך בקשר לעובר זה שנולדה אכן ילדה לא בריאה, מ"מ בוודאי התפילות שלך עלו למרומים ובקעו רקיעים וגרמו להקלה בעומד ובקושי שיהיו לך בגידול הילדה וכן על שאר הילדים שעתידים לבוא או שכבר נולדו שיהיו בריאים ומשולמים בעז"ה.

אינני בשמיים ולכן לא אוכל לומר לך בוודאות מה הסיבה שלא התקבלו התפילות שלך אולם זאת אוכל להגיד כאפשרות סבירה מאוד. ברגע שהנשמה של ביתך באה לעולם לצורך תיקון מסויים שלא יכול להיות אלא כחולי הרי שאי אפשר להבריא אותה כי כבריאה אין לה צורך בחיים. מי שנולד כחולה הרי זה לצורך תיקון מסויים שעל נשמה זו לתקן שאינה אפשרית בדרך אחרת ועל כן לא היה ניתן למלא את בקשתך ולגרום שהילדה תיוולד בריאה כי אז אין לה כל צורך בחיים.

אשמח לסייע לך עוד,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה