הלכות ומנהגים

יהודייה או לא?

  • א' אלול התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני חוזרת בתשובה ב"ה 6 שנים, הייתי בסמינר ולפני שלוש שנים התחלתי לצאת לפגישות, עד אז קיבלו אותי בחום ,קרבו אותי , הרגשתי שייכות לקהילה התורנית, עד שלב השידוכים שם אמרו לו לא מעט שדכניות שבגלל העדה שלי (הודית) אז אני בעיניי העדה החרדית ספק יהודייה וגוערים בי לעשות "גיור לחומרא" ברצוני לשאול את הרב זמיר כהן,אני מתחילת דרכי בתשובה וב"ה עד היום הולכת לפי הרב עובדיה יוסף זצ"ל שפסק שההודים ועדה נוספת לא צריכים לעשות גיור לחומרא כי אין ספק ביהדותם,האם נכון הדבר ואני סוג ד' בעייני העדה החרדית בתחום השידוכים? האם יש מקור התורה לדירוג נחות ודחויי גם בתקופת התנ"ך השבטים? איך אמשיך את דרכי שבחרתי בחיים, חיי תורה אם הקהילה הרחבה דוחה אותי ומורידה אותי על היותי הודית? אשמח לעצה,חיזוק כל דבר. תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

הודים לא צריכים גיור כלל.

יש הודים שנקראו בני ישראל והם לדעת חלק מהפוסקים ספק יהודים אכן מרן פסק שבני שיראל מהודו הם יהודים כשרים לכל דבר וכך קיבלו על עצמם רוב הקהילות כשם שפוסקים בבית דין של מטה כך פסקו בבית דין של מעלה ולכן את בת ישראל כשרה לכל דבר ועניין.

אולם חלק מהאשכנזים מקפידים בדבר ורוצים לחשוש לעשות גיור לחומרא. הגיר לחומרא הוא תהליך קל ופשוט ביותר שאם יש מי שמבקש את הגיור כדי להרגיע את נפשו מומלץ לעשות זאת ולהרגיע את דעתו ואין לך לעשות מזה עסק. זה לא משנה אותך מאומה כי את יהודייה גם בלי זה, אבל זה מרגיע את הבן זוג שרוצה לחשוש לדיעות המחמירים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה