שאל את הרב - כללי

עשרת הרוגי המלכותPP

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

"רבי עקיבא הוא כנגד שכינה" למה הקב"ה צריך כביכול כפרה כנגד השכינה,חלילה כאילו שהקב"ה צריך כפרה על מעשה זה אני מאד אשמח על התשובה ותודה רבה

תשובה

שלום וברכה

זהו מסתרי התורה וכפי שנאמר על שעיר החטאת שמקריבים בראש חודש שאמר הקב"ה הביאו עלי כפרה על שמיעטתי את הירח, ועל דרך מאמר חז"ל שהקב"ה אמר `אשר הרעותי` על שברא יצר הרע, וכאילו הקב"ה כביכול נוטל על עצמו חלק מעוונות בני האדם, ואין לדרוש בסודות אלו אלו בבית המדרש פנימה. וזה לשון השל"ה הקדוש בעניין זה: "ושמעתי מקצת המקובלים כי ר` עקיבא היה הגלגול של יוסף, ולכך נקרא עקיבא בן יוסף. ולפי מה שכתבתי למעלה שיוסף הוא אחד, יבא הרמז במיתת ר` עקיבא שאמרו יצתה נשמתו באחד, שהוא נשמת יוסף.

והנה בענין יצתה נשמתו באחד קבלתי בו סוד אחד, שבאמת לא היו רק תשעה מגולגלים, כי ראובן לא חטא, וכן יוסף ובנימין, רק שהם שתפו השכינה עמהם כשעשו החרם, וכביכול כאלו היתה השכינה עוזרת במעשה הזה, וכביכול נשמת רבי עקיבא היתה במקום השכינה לסבול, וזה יצתה נשמתו באחד בשביל האחד. והטעם כי רבי עקיבא הוא מגרים ונכנס תחת כנפי השכינה, כלומר במקום השכינה.

מכל מקום נראה בעיני דקבלה זו אינו סותר למה שכתבתי כי רבי עקיבא הוא גלגול יוסף, כי שיתוף השכינה הוא יוסף שהוא המרכבה, כמו שכתב הזוהר שתחילת ירידת יוסף למצרים היה התחלת גלות מצרים. והנה גלו ישראל למצרים שכינה עמהם, וכן בכל הגליות, והקדים הקב"ה השריית יוסף להשכינה. ודבר זה יתבאר לקמן. נמצא בחינת יוסף הוא השכינה וגלגולו רבי עקיבא, והוא עקיבא בן יוסף, ויצתה נשמתו באחד תחת השכינה".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה