זוגיות

לא יודע כבר מה לעשות - חברה נוצריה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

יש לי חברה כבר שנה , אנחנו אוהבים את אחד השני , יש אהבה וכיף , ורק טוב לי. בתחילת הקשר לא ידעתי שהיא לא יהודיה כי היא הייתה מהבסיס שלי. לאחר כמה חודשים ידעתי שהיא נוצריה, אבל בגלל הרגש וטוב שהיה לי איתה נשארתי איתה, וגם ששאלתי אותה בשבלב הזה אם היא מוכנה להתגייר, היא אמרה שלא, לא רציתי ללחוץ עליה ואמרתי לעצמי או שהקשר יגמר, בזמן הקרוב או שזה יעבור לה. עכשיו אני נמצא בבעיה, אנחנו שנה בייחד, היא רוצה להביא ילדים לעולם, ולהתחתן. אנחנו עדין בצבא , אני בן 21, והיא בת 20 , היא בהתחלה הסכימה, ויצא מהצבא לקורס "נתיב " זה חלק מתהליך הגיור דרך הצבא. היא סיימה אותו בהרגשה לא כל כך טובה, זה חלק א` של הקורס. היא לא מוכנה להמשיך בקורס נתיב מכיוון שהיא אומרת שבגיל 12 היא החליטה, שהיא רוצה להיות נוצריה, זה מה שהיא רוצה, והיא ולא מוכנה להשתנות, והיא לא תרגיש בנוח מתי שהיא תסיים את הקורס, שהיא תדבר עם הרב ותגיד לו שהיא מוכנה להפוך להיות יהודיה. כל המשפחה שלה נוצרים , והיא חייה לבד עם אמא שלה, ואמא שלה בטוח משפיעה עליה ולא מוכנה שהיא תהפוך להיות יהודיה. כבוד הרב.. אני לא מוכן שהילדים שלי יהיו חצי יהודים וחצי נוצרים והסברתי לה את זה, אני רוצה שהילדים שלי יהו רק יהודים וזה חשוב לי. מה עושים בשביל לגרום לה להבין לנסות לשכנע אותה אנא עזור לי בהקדם

תשובה

שלום וברכה

כמה גדולים דברי חכמים שלפני עשרות שנים אסרו גיוס בנות לצה"ל, באיסור של `יהרג ואל יעבור`, ואנו עדים לצערינו במעשים רבים כי הטעות שאתה עשית טעו בה רבים, שהכירו בת במסגרת הצבא היהודי מבלי להעלות על הדעת שהיא בת עם אחר, ואחר כך כשנודע הדבר עומדים בפני שוקת שבורה. כל כך מתסכל וכל כך מצער. התגיירות [פורמאלית] איננה פתרון קסם לבעיית ההתבוללות, התגיירות היא פעולה שורשית מהיסודיים ביותר שקיימים בעולם, החלפת דת וזהות אינו החלפת גרביים, התגיירות ליהדות זוהי לידה מחדש וקבלת נשמה מעולם אחר לגמרי, ההופך את האדם ועוקר אותו לגמרי משורשיו הקודמים. התגיירות אמיתי, לא תיתכן אלא אם כן המתגייר או המתגיירת מקבלים על עצמם לשמור תורה ומצוות באופן מלא.

התגיירות במרמה מבלי לקבל קבלה אמיתית לשמור תורה ומצוות, היא גירות לא תקפה, גם אם הצליחו להערים על הרב המגייר ולקבל את תעודת הגירות, זאת לא אומרת שהגירות חלה, ולפי האמת המצב של המתגייר ללא קבלת תורה ומצוות באמת היא כמו מצבו לפני הגירות הזאת, זאת אומרת, `גוי`. אם תצליח להביא אותה למצב של התגיירות אמיתית, יתכן ויקלו לה להתגייר אע"פ שההתעוררות הראשונית היתה בגין סיבה חברותית, שזהו מצב של התגיירות `לא לכתחילה`. אבל כל עוד, -וכנראה שזה המצב- שאין רצון אמיתי להתגייר ולקבל עול תורה ומצוות, הרי שגם אם תצליח להביא אותה לגירות פורמאלית, לא תועיל בזה דבר וחצי דבר. היא תישאר גויה כמות שהיא, והבנים שהיא תלד יהיו גויים גמורים.

ולא כפי שכתבת, שילדים ליהודי עם אשה נוצריה, הינם חצאי יהודים חצאי נוצרים, אין הדבר כך כלל ועיקר, ילדים לאשה שאיננה יהודיה הינם לא יהודים גם אם האב הביולוגי יהודי. כך קבע הבורא בתורתו. אם המצב הוא כך, שהיא לא תתגייר, הרי שכיהודי הרוצה להמשיך את היהדות לצאצאיו אחריו, הדבר הכי נכון הוא להתנתק מידית, וכמה שתמהר להתנתק ממנה כך יקל המהלך, וככל שתמשיך להתחבר אליה יקשה יותר להתנתק בהמשך. זכור היטב כי בכל הדורות, גם יהודים שירדו עד לשוליים הכי עמוקים ידעו והזהירו את צאצאיהם, `זכרו, אתם יהודים, ואל תינשאו למי שאיננו מבני עמכם`, אין זה מבט דתי בלבד, זהו מבט אנושי לכל עם החפץ לשמור על זהותו היחודי.

אין לך מושג בעולם הנשמות עד כמה נפשך רחוקה מנפש הבחורה הנוצריה שהכרת, אלפי שנות אור, ומה עגום שזוהי העבירה היחידה שעליה אמרו חכמים שמגיעים עם בת הזוג לבית דין של מעלה מבלי יכולת להיפטר, פשוט `קשור בו ככלב`, ה` ישמור מהבזיונות הנוראיים, לעיני כל נשמות בני המשפחה הנמצאים שם, ואני בהחלט לא חפץ לעורר בשפת הפחד, זוהי לא הדרך הנכונה, פשוט יש להפנים עד כמה הרעיון הזה מטורף וסתירה בפרצוף כל הדורות שקדמו לך עד האבות הק`, שאתה שהינך הטבעת האחרונה כיום בשלשלת מאות הדורות מושך את כל השלשלת למחוז אחר לגמרי. לא אמנע מלהעתיק את מה שכתוב בספרים הק` ששוה מעשה זה כלפי בורא עולם, כמו מי שלוקח את ראש המלך ומכופף אותו אל תוך בית כסא מטונף, ה` ישמור. בכדי להקל על הניתוק, חשוב נא מפעם לפעם על הרציחות הנוראיות והאכזריות שסבלו מאות אלפים מבני עמינו מידי הנוצרים בשם הדת הנוצרית, -דת `החסד והרחמים`, בימי מסעי הצלב, וגירוש ספרד, וכו`. [בין הנרצחים, נמצאים בוודאי גם מראשי משפחתך לפני דורות].

אותם מאות אלפים יכלו להציל בקל את חייהם על ידי התבוללות אתם, והם בחרו ברצון לעלות על המוקד ובלבד שלא להתקשר אתם, כנראה שיש משהו ממה להירתע מאנשים אלו גם אם כעת אתה לא מבין למה. תאר לעצמך שתצטרך לנהל חיים יהודים-נוצריים, ולשמוע מבת זוגך מה היה בכנסיה, ומה אמר הכומר, ותסעד איתה את סעודת חגת המולד, ותחגוג עמה את ה`סילבסטר` לזכר האיש שלזכותו נזקף כל האכזריות שהפגינה הדת הנוצרית לעבר היהודים, במרתפי האינקוזיציה, ברציחות, ובתליות, ובהעלאה על המוקד. אתה יכול לתאר לעצמך מצב כזה, אני לא. ברח ממנה, ושלום יהיה לך. תדע כי זוגיות תוכל למצוא ברמה הרבה יותר מוצלחת עם נערה יהודיה, ערכים עליונים כמו מניעת התבוללות ושמירת זהות, לא מוכרים בגין זוגיות עכשווית אע"פ שהיא נראית מבריקה. וה` יעזור שתעמוד בניסיון שלך בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה