זוגיות

שמירת השבת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בעלי מזה 18 שנה החליט שהוא רוצה לשמור שבת. היינו רגילים לצאת לטייל עם הילדים לקחת אותם למקומות כמו ימית 2000, מיני ישראל וכו` וזה מאוד מפריע לי שזה כבר לא, הוא עובד קשה כל השבוע וזו ההזדמנות קצת לצאת ביחד ולהינות מחוץ לבית. אני באתי מבית חילוני והוא מבית מסורתי והוא כל השנים שמר ע"י הנחת תפילין, לא להדליק אש בשבת, ללכת כל בוקר לביה"כ, ועכשיו הגיע המצב הקיצוני של לשמור שבת, גם כחלק מהמנוחה של העבודה הקשה למשך כל השבוע. זה יוצר בינינו חילוקי דעות(הוא לא כופה עליי גם לשמור)מה לעשות

תשובה

שלום לך

בת ישראל היקרה התורה ניתנה לך ולו במידה שווה וכל מה שמותר לו מותר לך וכל מה שאסור לו אסור גם לך, כמה עליך להיות מאושרת שאינו מחלל כבר את השבת למענך, עד היום היה עלייך לא רק חילול השבת שלך אלא גם שלו, וכעת ניצלת כבר מכך שאינך נושאת באחריות של חילולי השבת שלו, אין כמו ישיבה סביב לשולחן השבת, האבא האימא וכל הילדים יושבים יחדיו בסעודת השבת ומשוחחים על ענייני הפרשה או על מה שעבר על הילדים בבית הספר וכל אחד מתבטא על הדברים החשובים לו , ויש את כל הסבלנות להורים להקשיב להם אין את המרקע אשר לוקח את תשומת הלב, אין בורחים לשום מקום ולא ממהרים לשום מקום, הרוגע ושלוות הנפש שיהיו בביתכם כאשר תשמרו שניכם את השבת כראוי ותמלאו אותה בתוכן רוחני יוסיף לכם לזוגיות ולהורות בצורה שאין לך מושג בדבר. אפשר לצאת לפארק סמוך לבית ולשבת בניחותא ולספר לילדים סיפורים וככל שיד ה` טובה עלייך, ולשחק במתקני הפארק וזאת בנוסף לכל מה שכתבתי.

זאת מלבד שתזכי גם את לגודל מעלת השבת שהיא אות הברית בינינו ובין בוראינו, מאמינה את הרי בבורא ובמצוותיו ומדוע תפסידי את האושר ואת המעלה שבקיום רצון ה`, קרבים אנו אל חג השבועות שבו הכרזנו בפה אחד "נעשה ונשמע" וקיבלנו עלינו את התורה ובתוכה את מצוות השבת שקיבלה מקום של כבוד בעשרת הדיברות, אין זמן יותר ראוי לקבלת התורה מחדש כזמן זה, וכך תזכי לרוב טוב בעולם הזה ובעולם הבא. אני ממליץ לך לשקול את הדברים בחיוב, ולנסות להגיע לאמת היהודית, ומומלץ ללכת לסופ"ש שבו תלמדי את יסודות היהדות וכך יוקל עלייך מאוד. ולסיום אכתוב שאכן הצפייה בטלוויזיה בשבת אסורה לכל יהודי.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה