שאל את הרב - כללי

איזה מזל אני?<<<

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, נולדתי בשנה מעוברת ב-י"ז באדר א`, התאריך הלועזי הוא 22.2 תמיד הלכתי לפי מזל דגים, אך רב אמר לי בהרצאה בנושא אסתטרולוגיה שהזמן שלי גבולי למזל דלי. אז איזה מזל אני תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

אין בזה נפקא מינה גדולה כי אין מזל לישראל ורק התכונות הם קשורות למזלות גם לישראל. ואת יכולה להחליט לבד על בסיס תכונותיך לאיזה מזל את משתייכת. מזל דלי- אל תדרוס אנשים בדרך המליך אות צ` בלעיטה וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם דלי בעולם ושבט בשנה ורגל ימיןבנפש זכר ונקבה (ספר היצירה) אין ספק, הדלי המסוים הזה סוער מאוד, הוא נועז ומקורי, מחפש חידושים מסעירים וחותר לעצמאות וחופש. הכריזמה שלו יכולה לעזור לו לעשות נפשות רבות לרעיונות המלהיבים שלו. הוא רוכש לעצמו ידידים במקומות גבוהים. הוא מתאים לחולל מהפכות חברתיות, יש לו את המעוף לכך וגם את המרץ.

יש לו את הכריזמה וגם העקשנות. אם הקווים המשורטטים כאן מזכירים לך דמות של מנהיג, לא טעית. הדלי ימשך לכיוון של מנהיגות, ואם לא מנהיג אז עמדת מפתח או כל תפקיד ביצועי, הכרוך בפעילות אקטיבית ומה שחשוב לא פחות – מקום בולט במרכז הבמה הציבורית. הדלי בהחלט אינו מתכנן להיות נחבא אל הכלים... ברור שכדי לחולל מהפכה וליזום מהלכים מחודשים יש צורך בפריצת המסגרות הקיימות, בין שמדובר במסגרות פיזיות, חברתיות או תרבותיות. לצורך כך יסתייע הדלי בעקשנותו המפורסמת.

הוא לא יתפעל ממה שההמון חושב עליו ואף את עצת מקורביו ייקח בעירבון מוגבל. הוא נון קונפורמיסט, אינדיבידואליסט שאינו נרתע מלפלס לעצמו שביל חדש. הדלי נמצא במצב רגיש, יש לו פוטנציאל רב, בכוחו לסחוף אנשים רבים אחריו אל מחוזות חדשים וטובים יותר. הוא עלול להתלהב כל כך מהרעיונות הגדולים עד כדי זלזול באדם הקטן. (על טיפוס מסוג זה נהגו בזמנו לומר כי הוא "אהב את האנושות ושנא את האיש"). המסורת היהודית מלמדת כי האדם נבחן דווקא ביחסו לפרט הקטן והבלתי נחשב כביכול.

מנהיגי עם ישראל היו רועי צאן שנבחנו קודם שנבחרו לתפקיד החשוב ביחסם לעדר כבשים. כדאי לדלי לעבוד על מידת הענווה ולפתח אמפתיה כלפי כל אדם באשר הוא. תרגול קבוע של פעילות חסד אישית יעזרו לו לשמור על קשר עין עם האדם הפשוט גם כשהוא נסחף לחלומות חובקי תבל. המליך אות ק` בשחוק וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם דגים בעולם ואדר בשנה ורגל שמאל בנפש זכר ונקבה.

(ספר היצירה) הדגים מתחברים ליסוד המים- עולם הרגשות והאינטואיציה, ואכן בני מזל דגים מתאפיינים ברגישות גבוהה ויכולת להתמסר לעשיית חסד עם הזולת. עקב יכולותיהם האינטואיטיביות יש לדגים זיקה עמוקה לאומנות ויצירה, הם חשים אמת שלא תמיד יש להם את היכולת להביע במילים. הרגישות של הדגים משולבת גם בסגירות מסוימת. דגים הם יצורים החיים בעולם פרטי משל עצמם, מנותקים לחלוטין מהנעשה עלי אדמה במחסום בלתי עביר המפריד בין ים ליבשה. בקרב בני מזל דגים עשויה תכונה זו לבוא לידי ביטוי בביישנות ומופנמות.

האופי שלהם שקט אך רגיש וערני, הם צנועים ואינם מחפשים ראווה וברק חיצוני. תכונות אלו עושות אותם שומרי סוד מעולים, למשל. לעומת הצד הרגשי המפותח אצלם, חסרה לדגים יכולת המעש הקיימת אצל מזלות אחרים, כתוצאה מכך עלולים הדגים להפוך לחולמים בלתי מעשיים שיהיו מסוגלים לדמיין עתיד מרהיב אך יעשו מעט מאוד כדי לתרגם אותו למציאות. הפסיביות הזאת המשולבות ברצון להעניק לזולת עלולה לגרום להם להתמסר לחלוטין עבור אדם אחר תוך ביטול אישיותם.

נראה שיש לדגים צורך לדרבן את עצמם כדי לחיות חיים אקטיביים ולא רק כדי להיסחף תחת השפעת זרמים חולפים. כמו כן חשוב שילמדו כיצד להתעלות מעל סבך הרגשות העלול להקיף אותם בטבעת הדוקה וחונקת העלולה להביא לדיכוי היוזמה האישית. למרות חסרונות אלו, המאמץ בסופו של דבר משתלם, לא לחינם מזל דגים מסמל את השפע.

הדגים חיים במעמקי הים, מוסתרים מעיני הבריות, חיים את חייהם הרחק ממבטו של האדם ונהנים שם מריבוי עצום. בדומה לכך, מזל דגים מסמל את ההגנה מפני `עין הרע` ואת השפע המבורך לו עשוי לזכות האדם. מכיוון שהוא האחרון בגלגל המזלות יש בו גם מן הרמז על התחדשות - סופו של עולם ישן וראשיתו של עולם חדש.

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה