הלכות ומנהגים

מרגישה מופקרת בגלל המדים

  • כ"א סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום, אני תלמידת תיכון אני לומדת בתיכון צבאי אנחנו מסתובבים על מדים בבית ספר וכבר לא פעם אחת קרה שאנשים פנו אליי כמו אל ילדה מופקרת ויש לי הרגשה שהמדים עושים אותי כזאת, אני באה מבית טוב חינכו אותי לשמור על עצמי כל הזמן אבל אני מרגישה ממש טמאה בגלל שאני לובשת מכנסיים... השנה התחלתי לחזור בתשובה ב״ה אבל אמרו לי קודם לעבוד על המידות שלי אבל נמאס לי כבר לעבור ברחוב על מדים או עם מכנסיים ולהרגיש שנועצים בי מבטים...כשאני מסבירה את זה לחברות הן אומרות לי שלא צריך להתעצבן כי זה מובן מאליו כי אני נראית טופס אבל גם אם זה נכון זה לא אומר שצריך לראות אותי בצורה כזו שטחית אני רוצה שיכירו אותי באמת ולצערי הרב אני מרגישה שהחיצוניות שלי סותרת לחלוטין את הפנימיות שלי אני כל הזמן מדברת על להתלבש צנוע אבל לצערי הוריי לא מעוניינים שאתלבש כמו דתייה למרות שאנחנו מסורתיים ושומרים פחות או יותר תורה ומצוות...והאמת אני מנסה לעבוד על המידות , אני מצליחה רוב הפעמים להשתלט על הכעס אבל היום מישהו ניסה לגרום לי להיכנס לאוטו שלו כשהייתי על מדים וזה איסור חמור לפי חוקי הצבא וגם יש פי התורה זה איסור יחוד...כל כך התרגזתי מזה שפשוט אמרתי לאמא שלי שחבל שאותו אדם לא עבר תאונת דרכים וזה קרה עוד כמה פעמים בבית הספר אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי כבר אין לי הדרכה, אין לי רבנית לצערי כי ההורים שלי חושבים שאני תמימה ועלולה להקשיב לכל דבר שיגידו לי לעשות ומבחינתם אם אני רוצה שרבנים תדריך אותי אז זה כאילו הם לא מחנכים אותי טוב... אני לא רוצה להיות רק מסורתית אני רוצה להיות דתיה באמת אבל אני לא יודעת מאיפה להתחיל למרות שאני שומעת שיעורים ( למרות שגם את זה ההורים שלי לא מסכימים כי אני שומעת רבנים שצועקים ומדברים בקול)

תשובה

שלום וברכה

א. אציע שתקשיבי להרצאות באתר שלנו, בדרך כלל הרבנים כאן נינוחים ורגועים ומדברים דברי טעם שיסייעו לך בהתחזקות.

ב. אין לך להצטער על שכעסת על האדם שניסה להכשילך בחטא, אבל אין לקללו על כך. הוא לא למד ולא ידע ולא התכוון להכשילך.

ג. אציע לבקש חצאית בצבא וכך תוכלי ללכת עם מדים ובכל זאת להיראות צנועה ויראת ה' וכך ידעו כולם שאת יראת ה' ולא יתחילו איתך. 

ד. תכבדי את ההורים שלך ככל יכלתך וכאשר הם יראו שלמרות התחזקותך את מכתב אותם ועוד יורת מבעבר הם יבינו שהם לא מפסידים כלום מהתחזקותך אלא להיפך מרוויחים הרבה מכך שאת מתחזקת שאת מכבדת אותם יותר ומתנהגת בצורה ראויה יותר.

נשמח להדריך אותך ככל הצורך.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה