הלכות ומנהגים

אתיופים ותמנים

  • כ"ט אייר התשע"ה 
אא

שאלה

לפי מה שאני יודע האתיופים והתמנים נשארו לאחר גלות בית ראשון (שהיה במשך 70 שנה) בגלות התמנים שימרו את התורה שבכתב . 1)אך הגיעה גמרה (תורה שבעל פה שניכתבה בבבל) אל התימנים שהיו בתימן לא בבבל? 2)למה התמנים נשארו צדיקים וייהודי אתיופיה התקלקלו קצת? תודה רבה הגאולה קרובה שנזכה להיות בה אמן

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
הגמרא הגיע אל התימנים, וכך גם כתבי הרמב"ם, כי היתה תקשורת וקשרי מסחר עם יהודי תימן.
 
האתיופים לעומת זאת היו מנותקים לגמרי משאר העולם היהודי - בגלל שלא היה קשרי מסחר לאתיופה, ולא חלופת מכתבים סדירה.
 
הסיבה שרבים מהאתיופים "התקלקלו" כפי שכתבת, הוא בגלל שלפני מספר דורות השתלטו הנוצרים ביד חזקה על אתיופיה, גירשו את כל היהודים האתיופים מעל אדמותיהם, נלחמו ביהדותם ואילצו רבים מהם להתנצר. הקהילה היהודית באתיופיה התקשתה מאוד לשמור על יהדותה בגלל הנוצרים.
 
הנה מאמר בנושא:
 
בברכה,
דניאל בלס

מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים