שאל את הרב - כללי

האם מותר להתחתן?

  • ט' אייר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב . בעבר התייעצתי עם רב שידע להגיד לי בעזרת שמי הפרטי ושמה הפרטי של אימי , כי קיימת בעיה רצינית איתנו המתמשכת . הוא רק אמר לי לשמור על סבלנות ולנסות להבין . אך כעת נראה כי הבעיה הלכה והתרחבה עוד יותר . רציתי לדעת האם ניתן לקבל ייעוץ כיצד עליי לנהוג ? חשוב לי לציין כי אימי עשתה דברים מביישים עד מאוד . הייתי רוצה לדעת אם יש רב שידע לייעץ כיצד ניתן לפתור זאת ? אם בכלל .. אני לא מעוניינת לדבר עם אמי אלא מתוך אינטרס אישי של הכסף , האם זו עברה ? שאלה נוספת שאני מעוניינת לדעת ללא קשר לשאלה האישית היא - נגיד וזוג מתחתן , אומרים שהנשמות נפגשות גם בשמים כשבני הזוגות הולכים מהעולם , אך מה קורה במידה והיו נישואים שניים ? בעקבות מוות של אחד מבני הזוג .. תודה רבה , אשמח שתענו לי למייל או אפילו ליצור קשר טלפוני בשעות הערב . תודה רבה

תשובה

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

ככל הנראה ממכתבך, קיים קושי בהתקשרות בינך לבין האמא כבר לתקופה. ויתכן שישנם עוד כמה וכמה נתונים שאינם ידועים מתוך המכתב, לכן קשה ליעץ לך בפרט על זה.

באופן כללי, אפילו אם האמא עושה דברים מביישים, עדיין יש חיוב כיבוד לה, שזה כולל: מאכילו משקהו מלבישו ומכסהו מכניסו ומוציאו - וכמו שמובא בגמרא קידושין (לא:). 

בקשר לשאלתך בענין נישואים שניים, ראי בלינק:

http://www.hidabroot.org/he/question/24177

בברכה,

רב נחום 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה