חינוך ילדים

הבאת ילדים לאירוע מעורב עם פריצות

  • ה' אדר התשע"ה
אא

שאלה

אנחנו משפחה דתית, ילדינו לומדים בתלמוד תורה. יש לנו אירוע מהמשפחה של בעלי, ובעלי רוצה ללכת ולקחת את הילדים, כי לא נעים לו מהמשפחה. אני מתנגדת כי יש שם הרבה דברים אסורים, ורציתי לשאול האם מותר לקחת את הילדים לאירוע מעורב, שהנשים לבושות בפריצות גמורה, המוזיקה חילונית, יש ריקודים מעורבים ולא צנועים בכלל. הילדים ייחשפו למעשי פריצות בינו לבינה, ולאווירה כללית חילונית פרוצה לחלוטין. אמרתי לבעלי שאני לא מוכנה לקחת את הילדים וקשה לו עם ההחלטה הזאת, כי משפחתו יכולה להיפגע. רציתי לשאול על איזה איסורים עוברים כשהולכים לאירוע כזה? אם אפשר להוסיף סימוכין מהתורה. האם שייך להתחשב במשפחה בדברים כאלה, או שצריך לכבד אותם בדרך אחרת בגבולות המותרים? 

תשובה

שלום וברכה

יש לכבדם אך ורק בגבולות המותרים ואסור בהחלט לסכן את נפשם של הילדים כדי למנוע אי נעימות מההורים. צריך לומר בקול ברור שהאירוע הזה לא מתאים לחינוך שאנו מחנכים את הילדים ולכן אינכם מביאים אותם לאירוע. אל תתביישי בזה וכאשר אתם בטוחים בעצמכם גם הילדים וגם בני המשפחה מקבלים זאת בשמחה רבה.

אין צורך להאריך בגודל הנזק של חשיפת הילד למראות פרוצים, זה עוול גדול לילד ויכול להזיק לו לכל החיים. כל החינוך שלכם יכול ללכת לטמיון בגלל ראייה של מעשים לא ראויים על פי תורתינו הקדושה.

ה' יתן לכם רוב נחת מילדיכם מתוך שמחה ומתוך נחת.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה