בריאות ותזונה

בעד או נגד הקקאו? קראו והחליטו בעצמכם

למרות יתרונותיו, יש המתנגדים לצריכת הקקאו כיוון שמכיל גם קפאין, תיאוברומין, טנין, חומצה אוכסלית ועוד. אך לעומתם טוענים אלו התומכים בשימוש בקקאו. תחליטו אתם

אא

אין ערב לחיך כמו עוגות הנוטפות שוקולד, ואכן אנו צורכים כמויות רבות של שוקולד, כשבתוכו – הקקאו. האם הקקאו אכן בעל ערך תזונתי יעיל?

לאור בדיקות שונות מסתבר, שהקקאו מכיל רכיבים תזונתיים רבים וחשובים עד שיש כאלו המגדירים את הקקאו "כמזון-על", כלומר, מזון איכותי שמכיל הרבה מרכיבים תזונתיים החיוניים מאוד לבריאות שלנו. אזכיר כמה מהם:

נוגדי חמצון – הקקאו מכיל כמות גבוהה מאוד של נוגדי חמצון (נוגדי רעלים) ביחס למזונות אחרים.

מגנזיום – הקקאו מכיל כמות גבוהה מאוד של מגנזיום שמסייע להרפיית שרירים ובכך מסייע גם בזרימת דם, חיוני לבריאות הלב ומסייע להרגעת מערכת העצבים.

ברזל – הקקאו מהמזונות העשירים ביותר בברזל.

אבץ - האבץ הינו מינרל חיוני מאוד למערכת החיסון, העור מערכת רביה של הגבר ועוד תפקידים רבים לו. הקקאו מכיל כמות גבוהה של מינרל זה.

נוגד דיכאון – הקקאו מכיל חומרים שמעודדים את המוח להפריש חומרים המשפרים את  מצב הרוח ומסייעים להרגשה כללית טובה.

כלי דם – בקקאו חומרים המעכבים תהליכי חמצון כולסטרול LDL, אשר חמצונו עלול לגרום לפגיעה בעורקים עד כדי סתימתם.  הוא משמש אף כמדלל דם טבעי בכך שמסייע למניעת הצמדות טסיות הדם ובכך מונע התקרשות דם עם כל ההשלכות הנובעות מכך.

למרות יתרונות אלו, יש המתנגדים לצריכת הקקאו כיון שמכיל גם קפאין, תיאוברומין, טנין, חומצה אוכסלית ועוד. אך לעומתם טוענים אלו התומכים בשימוש בקקאו, שרב החיוב על השלילה שמשתמשים בקקאו בדרך נכונה, מה עוד שהחומרים בעלי ההשפעה השלילית נמצאים בכמות לא גבוהה.

וכאן נשאלת השאלה: האם הקקאו עליו מדובר הוא אותו קקאו הנמכר במרכולים או השוקולד המוכר לנו ממדפי המזון ?

התשובה היא: ממש לא! הכל תלוי בתהליך העיבוד ובחומרים המוספים להם ובכמות אותה צורכים.

ובכן כמה כללים לשימוש בקקאו או שוקולד באופן בריאותי:

1. רצוי שהקקאו יהיה טהור ככל האפשר ולא מעובד. כיום ניתן לקנות שבבי קקאו שעברו תהליך קלייה עדין השומר על מירב ערכיו התזונתיים הנמצאים בקקאו. אפשר להכין מהם שייקים שונים ועוד.

2. שוקולד שאינו מכיל סוכר וחלב או חומרים כימיים אחרים כגון ממתיקים כימיים. כיום ניתן למצוא שוקולד כזה בחנויות המתאימות. רצוי שהשוקולד יהיה מריר ויכיל לפחות 70% קקאו טהור. ניתן גם למצוא כיום כמעט 100%  - והוא כמובן עדיף.

3. בכל מקרה כיון שהשוקולד מכיל כמות גבוהה של שומן, אין להגזים באכילתו. דעות שונות לגבי הכמות והן הנעות בין 1 – 3 קוביות ליום.

אליהו שכטר הוא איירידיולוג ומטפל טבעי

תגיות:קקאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה