חדשות בעולם

אונסק"ו: קבר רחל ומערת המכפלה – "שטח פלסטיני כבוש"

ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם אימץ היום שתי החלטות אנטי-ישראליות נוספות, בהובלתן של המדינות הערביות החברות בוועד המנהל של אונסק"ו

מערת המכפלה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)מערת המכפלה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)
אא

הוועד המנהל של אונסק"ו – ארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם – אימץ היום שתי החלטות, הקובעות כי מערת המכפלה בחברון וקבר רחל בירושלים הם "חלק בלתי נפרד מהשטחים הפלסטיניים הכבושים".

את קבלתן של ההחלטות הובילו מצרים, ירדן, לבנון, מרוקו, עומאן, קטאר וסודאן. הן אושרו בתוך דקות בישיבת הוועד המנהל של אונסק"ו, המונה 59 מדינות מתוך 195 המדינות החברות בארגון. המדינות החברות בוועד המנהל נקבעות בהצבעה שנערכת בוועידה הכללית של הארגון, המתכנסת פעם בשנתיים בפריז. ישראל אינה חברה בוועד המנהל.

ההחלטות, שבניסוחן התייחסו לישראל כ"כובשת", כללו אלמנטים אנטי-ישראליים נוספים: הן גינו את ישראל על בניית גדר ההפרדה, ועל הריסתם כביכול של בתי ספר פלסטיניים – כולל במאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר שבג"ץ התיר לאחרונה לפנותו ולהורסו, וכן מתיחת ביקורת על החפירות הארכיאולוגיות שישראל מבצעת במזרח ירושלים.

סגן מזכ"ל אונסק"ו ליחסי חוץ, ניקולס קסיאנידס, אמר בישיבה כי ההחלטות שאומצו התקבלו לאחר התייעצויות רבות בין המדינות החברות. הוא שיבח את "הרוח  של דיאלוג קונסטרוקטיבי שאפשרה להגיע לקונצנזוס".

ההחלטות שהתקבלו היום מצטרפות לשרשרת ארוכה של החלטות אנטי-ישראליות שהתקבלו באונסק"ו בשנים האחרונות. בין היתר, באוקטובר 2016 התקבלה החלטה שהתעלמה מהזיקה של היהודים להר הבית ולכותל המערבי. במאי 2017 החליט הארגון כי ישראל היא "כוח כובש בירושלים", וחודשיים לאחר מכן הוחלט להכיר במערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני, תוך התכחשות לקשר היהודי למקום. על רקע ההתנהלות האנטי-ישראלית והאנטי-יהודית של אונסק"ו, הודיעה ארצות הברית באוקטובר 2017 על כוונתה לפרוש מהארגון. ישראל נקטה בצעד דומה בדצמבר 2017. הפרישה תיכנס לתוקף בסוף 2018.

לפני כשבועיים (26 בספטמבר) דחה ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמנה שקיבל מארגון אונסק"ו להשתתף בכנס נגד האנטישמיות. נתניהו, ששהה בניו יורק לרגל כינוס העצרת הכללית של האו"ם, הבהיר כי הוא מברך על כל מאמץ להיאבק באנטישמיות, אך למרות זאת החליט שלא להשתתף בכנס – "עקב ההטיה הבלתי פוסקת והמבישה של הארגון נגד ישראל". הוא ציין בהודעתו כי "מאז 2009, אונסק"ו אימצה 71 החלטות נגד ישראל ורק שתי החלטות שמגנות את כל שאר המדינות יחד. זה פשוט שערורייתי. אנטישמיות פעם בידלה את העם היהודי והשמיצה וגינתה אותו. היום היא מבדלת את המדינה היהודית ומשמיצה ומגנה אותה". נתניהו הוסיף הדגיש כי "על אונסק"ו להפסיק לפעול בצורה אנטישמית. עליו גם לחדול מההתנהלות האבסורדית שמכחישה את הזיקה בין העם היהודי לארץ ישראל, ובין העם היהודי לבירתנו הנצחית ירושלים".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, הגיב על שתי ההחלטות החדשות שהתקבלו על ידי הוועד המנהל של אונסק"ו: "למי שלא הבין מדוע ארצות הברית וישראל פרשו מאונסק"ו - זו ראיה נוספת, המוכיחה שוב כי אונסק"ו הינו גוף המבוסס על שקרים והטיות, והוא פועל נגדנו בכוונה. מדינת ישראל לא תהיה חברה בארגון שמנסה לשכתב את ההיסטוריה ומוכן להיות מנוצל על ידי אויבינו".

(עודכן: 23:55)

תגיות:אונסק"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה