הורים וילדים

מה עושים כשחוזרים סוף כל סוף אל השגרה?

בשגרה הלא כל כך שגרתית שלנו, צריך לזכור להכניס גם את תשומת הלב אל הילדים ואת החינוך שלהם. איך עושים זאת?

  • ה' תשרי התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

זהו. חזרנו לשגרה.

הכול, כולם ובסופו של דבר גם כולן, חזרו אל מקומם בשלום. ואנחנו כסהרוריות, מסתערות על המטלות הדחופות שמחכות לנו. החגים עוד מעט כאן, המטלות מרובות, ואין לנו זמן לנשום. גם בשוטף היום יום שלנו עמוס כל כך.

כן, גם בימי השגרה יש צורך לעצור מפעם לפעם ולבדוק האם אנחנו בדרך הנכונה.

1. הכניסי, אימא יקרה, ברשימת המטלות המכובדת, גם את מוישי שלך. בחופש ראית שהוא קצת נופל בין הכיסאות. אולי עומד בצלו של אחיו הגדול והמוצלח, אולי לא זריז ושנון כמו אחותו הגדולה. עכשיו זה הזמן לראות איך אפשר להרים אותו, לתת לו הרגשת חשיבות, לאפשר לו לעשות דברים שכולם יעריכו ושיתנו לו חוויה של הצלחה.

2. ובכלל. גם אלו שנראים לנו זורמים עם הזרם, מסתדרים מצוין, מסתדרים ללא עזרה שלנו – לא נשכח אותם, שלא יצטרכו לבוא לעורר אותנו במכה כואבת. הילדה שלנו ילדה טובה, מסתדרת כל כך יפה לבד. לא נשכח להתעניין בה בכל זאת, להסביר לה שאם קשה לה במשהו – אנחנו הכתובת בשבילה. שהיא לא תצטרך לשבור אגרטלים בשביל לקבל תשומת לב.

3. לשבת עם הילד על שיעורי הבית שלו? זו מטלה שאם יש צורך בה, גוזלת מאתנו הרבה זמן. את מקדישה את הזמן הזה לילד שלך, ובשמחה. מבחינתך את גם מקדישה לו באקט הזה המון תשומת לב, ואולי את מרגישה שהנה, נתת לו את מנתו היומית של תשומת לב, ועכשיו את יכולה לציין V  על מטלה מספר אחד שהיה עליך למלא, ולעבור הלאה למטלות הרבות הנוספות שמחכות לך. אימא יקרה, שיעורי בית הם לא נתינת תשומת לב. להתעניין בילד התעניינות כנה ואמתית, איך הוא מרגיש עם ציון X שקיבל, האם הוא מאוכזב ואולי מיואש מעצמו, ואולי הצורך להשיג ציון גבוה מכניס אותו למתח גדול? האם היה רוצה עזרה כלשהי שתעזור לו לשפר את הציונים שלו? התעניינות כזאת שבאה מרצון כן ואמיתי לעזור לילד תוך כדי שיתוף והתייעצות אתו, זו תשומת לב!

4. עכשיו, בשגרה הברוכה, כשנתעניין בילדינו – נרוויח רווח חשוב נוסף. כשאנו מתעניינות בילדנו, מטות לו אוזן קשבת ולב שומע, אנחנו לומדות להכיר את הילד שלנו. מה קשה לו, מה חשוב לו, מה אהוב עליו ומה שנוי עליו? מה עם המצב החברתי שלו ועם מי הוא מתרועע ומבלה את זמנו בבית הספר? אלו הם דברים חשובים כל כך. רק אחרי שנדע כל מה שקורה אתו, נדע מה אצלו דורש תיקון, מהם הצדדים הטובים שכדאי לחזק בו, נוכל לכוון אותו בדרך המתאימה לו בדיוק.

5. שגרה אמרנו? תחילת שנת הלימודים היא שגרה ממש לא שגרתית כל כך. אנחנו עומדות ערב החגים. יש צורך למלא את המקפיא לקראתם, אנחנו רוצות גם נפשית להתכונן לקראת הימים החשובים והגורליים האלו. נבקש מד' סייעתא דשמיא בעבודת החינוך שלנו. שנדע להנהיג את הפיקדונות היקרים כל כך שהוא נתן לנו בדרך הישר, מתוך בריאות, נחת, שפע וכל טוב.

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד. saralangzam@gmail.com

תגיות:שגרההורים וילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה